خبرگزاری کار ایران

سازمان نظام مهندسی ساختمان بازوی توانمند در خدمات عمرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۷۷

سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسان به عنوان بازوی توانمند در خدمات عمرانی و نیز ساخت و ساز شهری هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسان به عنوان بازوی توانمند در خدمات عمرانی و نیز ساخت و ساز شهری هستند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از بجنورد، علی نیا در نشست با رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی اظهار کرد: جایگاه مهندسان در توسعه و عمران شهری انکار ناپذیر است.
وی افزود: زحمات متحمل شده توسط سازمان نظام مهندسی استان برای اجرای مقررات ملی ساختمان در اجرای سازه‌ها و بنا‌ها قابل تقدیر است و التبه ظرفیت‌های خوبی به لحاظ تخصص و مهارت فنی در این استان وجوددارد که باید در اجرای طرح‌های عمرانی مورد توجه قرار گرفته و از پتانسیل مهندسان استفاده شود.
علی نیا نابسامانی در معماری سازه‌های شهری و نیز اجرا و نظارت پروژه‌ها را یکی از معضلات حوزه شهرسازی و ساخت و ساز استان عنوان کرد و گفت: معماری شهری ما در مرکز استان با مشکل جدی روبه رواست و باید علت آن توسط سازمان نظام مهندسی آسیب‌شناسی شود.
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین از ورود افراد غیرمتخصص به عرصه ساخت و ساز انتقاد کرد و گفت: کسانی که هنوز با ادبیات ساخت و ساز آشنایی ندارند پا به عرصه ساخت و ساز گذاشته‌اند که برای جلوگیری از تبعات سو ناشی از آن باید دست این افراد کوتاه شود.
وی اجرایی نشدن سایت اداری استان و به دنبال آن استقرار نهادهای دولتی در بناهایی با کاربری مسکونی را از دیگر دغدغه‌های ایمنی و رفاهی شهروندان استان عنوان کرد و گفت: این ساختمان‌ها که با کاربری مسکونی اجرا شده‌اند به لحاظ حجم زیاد تردد‌ها ومراجعات، به هیچ عنوان تحمل بار زنده ومرده درکاربری کنونی را ندارند و امنیت مراجعان و ارباب رجوع‌ها به این نهاد‌ها به نوعی در خطر است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه جامعه مهندسی جامعه‌ای تاثیرگذار در تمام عرصه‌ها است گفت: اگر اعتقاد به نقش و توان مهندسی و تاثیر آن در جامعه را مشخص نکنیم، نظرات کار‌شناسی این سازمان در حد پیشنهاد باقی می‌ماند.
علی اکبر رمضانی اظهار کرد: موفقیت این سازمان نیز در تجلی توان مهندسان منوط به همراه کردن مردم با خود است و تا وقتی که نتوانیم مردم را با خود همراه کنیم نمی‌توانیم شاهد موفقیت در کارهای سازمان باشیم.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی سومین دور فعالیت خود را از پارسال آغاز کرده و هم اکنون دوهزار و ۷۰۰ مهندس در هفت رشته عمران، معماری، برق مکانیک نقشه کشی شهرسازی و ترافیک به عضویت این سازمان درآمده‌اند.
وی افزود: ۴۰ درصد از اعضای این سازمان در رشته عمران تخصص دارند و قابلیت خوبی برای عمران و توسعه مطلوب شهری به شمار می‌روند بنابراین ضروری است در اجرای پروژه‌های شهری و عمرانی از توان آنان بهره برداری شود.
رمضانی با اشاره به حادثه خیز بودن خراسان شمالی و قرار داشتن بر خط زلزله اظهارکرد: بروز حوادثمختلف طبیعی و نیز شرایط توپوگرافی این منطقه این سازمان را بر آن واداشته تا در راستای تامین آسایش و نیز تامین منافع اقتصادی بهره برداران، توجه ویژه‌ای به استحکام سازه وبنا داشته باشیم و در زمینه استحکام بنا و سازه‌ها نیز به جرات می‌توان گفت از استان‌های بر‌تر کشور هستیم.
وی تنظیم و ابلاغ شیوه نامه‌های آزمایش‌های ژئوتکنیک، تست جوش و تست بتن را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده طی امسال در کمیته‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز