خبرگزاری کار ایران

استاندار در دیدار با اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی:

مشکلات جامعه کارگری و بیکاری با سرمایه‌گذاری حل شدنی‌است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۳۸

علی اکبر پرویزی ابراز امیدواری کرد تا نگاه مدبرانه دکتر روحانی در تعامل با فضای بین المللی موجب شود فضای اقتصادی کشور را بهبود بخشد.

ایلنا: استاندار خراسان شمالی گفت: مشکلات جامعه کارگری مثل دیگر بخش‌های جامعه با اقتصاد و بیکاری گره خورده است و مشکلات این‌جامعه و بیکاری در خراسان شمالی با سرمایه‌گذاری حل شدنی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید علی اکبر پرویزی در دیدار با اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر و تشکل‌های وابسته به این تشکل که در دفتر استاندار شکل گرفت، مشکل بیکاری را ناشی از نگاه دولتی، رشد جمعیت و نگاه بین المللی به ایران دانست که طی ۳۵ سال گذشته یا جنگ و یا تحریم‌های اقتصادی را علیه کشورمان تحمیل کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد تا نگاه مدبرانه دکتر روحانی در تعامل با فضای بین المللی موجب شود فضای اقتصادی کشور را بهبود بخشد.

استاندار خراسان شمالی پیشنهاد کرد برای سرمایه‌گذار در خراسان شمالی، بروکراسی اداری که یکی از چالش‌های زمان بر به شمار می‌رود؛ توسط یکی از نیروهای دولتی انجام شود.

وی گفت: برای جذب سرمایه‌گذار باید به معنای واقعی میزبان خوبی برای آن‌ها بوده و سعی کنیم حسادت و تنگ نظری را کنار بگذاریم تا استان به سمت توسعه حرکت کند.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی که اعلام می‌کرد عزم خود را برای جذب سرمایه گذار و اختصاص وقتش به سرمایه گذاری در خراسان شمالی جزم کرده است، افزود: برای همین منظور خراسان شمالی با معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه‌ای که دارد می‌تواند زمینه‌های سرمایه گذاری را برای بخش خصوص فراهم کرده و مشکل بیکاری استان مرتفع شود.

همچنین وی خاطر نشان کرد: تولید ظرفیت خاص و تعیین شده‌ای دارد و اگر صادراتی که طی سال‌های گذشته کاهش داشته همچنان ادامه داشته باشد، صنایع تولیدی ما را با مشکل مواجه می‌کند و لازم است دولت یازدهم برای تعامل با کشورهای همسایه که هدف خوبی برای صادرات محسوب می‌شوند تعامل بهتری داشته باشد.

پرویزی از دستگاه‌های دولتی از جمله کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خواست برای جذب سرمایه گذاران سخت گیری را کنار بگذارند تا سرمایه گذار هنور پایش به استان نرسیده است از استان فراری نشود.

دبیر خانه کارگر استان خراسان شمالی نیز با ارائه گزارشی از نحوه تشکیل خانه کارگر در خراسان شمالی و تاریخچه این تشکل صنفی و سیاسی در کشور به بیان دیدگاه‌های این تشکل در مورد بیکاری و تعطیلی کارگاه‌ها در خراسان شمالی پرداخت.

فرهاد هدایتی گفت: در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سهم ۳۰ درصدی بخش تولید پرداخت نشد. در نتیجه اجرای ناقص قانون، بسیاری از کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌ها تعطیل شدند و شاغلان آن‌ها به جمعیت جویای کار اضافه شدند.
این فعال کارگری در خراسان شمالی یکی دیگر از دلایل بروز بحران در بخش تولید را عملکرد ضعیف کمیته سه جانبه متشکل از نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در استان بر شمرد و عنوان کرد: طبق قانون، این کمیته باید براساس اصل سه جانبه گرایی و با توجه به روح حاکم بر قانون کار به روابط کارگر و کارفرما رسیدگی کند تا مسائل کارگری و مشکلات کارفرمایان از طریق کاهش هزینه‌های سربار کارگاه‌های تولیدی کاهش یابد و اخراج نیروی کار به حداقل برسد، در حالی که در استان به خصوص از سال ۸۶ به بعد هم این کمیته سه جانبه و هم کمیته اشتغال بانوان تقریبا تعطیل بوده‌اند.
هدایتی در عین حال تصریح می‌کند: آمارهای اعلام شده اگر چه از طریق مراجع رسمی منتشر می‌شوند، ولی تنها شامل آمار ثبت نام کنندگان در کاریابی‌هاست، در حالی که بسیاری از افراد جویای کار در این مراکز تشکیل پرونده نداده‌اند.

این فعال کارگری خاطر نشان کرد: قریب به اتفاق کارگران ساختمانی در پایتخت و شهرهای حاشیه آن از استان‌های محروم مثل خراسان شمالی هستند که در این آمار‌ها لحاظ نمی‌شوند.
به گزارش ایلنا در این نشست پیشنهاداتی از سوی آقایان اسدا.. صانعی رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی در مورد نحوه اختصاص بودجه برای خانه مهر بازنشستگان، علیرضا باغچقی به عنوان عضو هیأت اجرایی خانه کارگر در مورد ایجاد فضای اشتغال برای جوانان و تعامل با خانه کارگر، علی قلی‌زاده به عنوان عضو هیأت اجرایی خانه کارگر و سرپرست خبرگزاری کار ایران در خراسان شمالی ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز