خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تبلیغات نیشابور مطرح کرد:

بیش از ۱۰۰ بانوی نیشابوری حافظ کل قرآن کریم هستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۴۰۶

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور گفت: ۱۲۰ حافظ کل قرآن کریم در نیشابور وجود دارد که از این تعداد ۱۰۵ نفر زن و ۱۵ نفر مرد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور ، حجت الاسلام علیرضا جوانشیری در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و دهه کرامت افزود: جوانترین حافظ قرآن در نیشابور خانم حسینی ۷ ساله و مسن ترین خانمی ۵۵ ساله است و در حال حاضر هشت‌موسسه قرآنی و ۲۹خانه قرآن شهری و روستایی در این شهرستان فعال است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در ۱۱۵ نقطه روستایی شهرستان نیشابور روحانیان در قالب طرح هجرت و هدایت استقرار دائمی دارند و از این فعالیت‌ها توسط سازمان تبلیغات اسلامی پشتیبانی فنی و محتوایی می‌شود، علاوه بر این سالیانه ۸۰۰ روحانی به مناسبت‌های مختلف به روستاهای دور افتاده اعزام می‌شوند و اطلاعات همه روحانیون مبلغ در سامانه سجام به اشتراک گذاشته شده است.

وی اعلام کرد: در کل کشور بیش از ۹۰ هزار هیات و در نیشابور ۵۰۰ هیات مذهبی در قالب سامانه طوبی کد فعالیت دریافت کرده‌اند و در طول سال بیش از ۱۵۰ ساعت جلسات آموزشی بصیرت افزایی و نحوه ارتباط با نسل جوان برای مسئولان هیات‌ها برگزار می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور با اشاره به اینکه برای استفاده بهتر از ظرفیت هیات‌های مذهبی در نیشابور این هیات‌ها منطقه‌بندی می‌شوند تصریح کرد: در نیشابور ۴۴۵ مداح اهل بیت شناسائی و ساماندهی شده‌اند که از این تعداد ۲۹۰ نفر مرد و بقیه زن هستند و در سه سطح مداح، ذاکر و ستایش‌گر طبقه‌بندی شده اند و حدود ۱۲۰ ساعت در سال برایشان جلسات آموزشی در قالب مولفه‌های مداح طراز اسلام و اهل بیت و دشمن شناسی و بصیرت افزایی برگزار می‌شود.

جوانشیری خاطر نشان کرد: در اجرای طرح امام محله شهری و روستایی به ترتیب ۱۰ و ۳۴ سهمیه به نیشابور اختصاص یافته و طلبه‌هایی که امام جماعت محله‌ها هستند به چهار سطح امام، هادی، سفیر و امین تقسیم شده‌اند که سه سال فرصت دارند بر اساس شاخصه‌ های علمی و اجتماعی به سطح امام برسند.

وی ادامه داد: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به جوان سازی حدود ۳۰درصد سن مدیریت در این سازمان‌کاهش یافته و نگرش جوان محور به طور جدی در دستور کار قرار دارد و همچنین تقویت ارتباط با تشکل‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی نیشابور قرار دارد.

وی گفت: در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور بیش از ۳۰۰ جلسه گفتمان برای زوج‌های جوان در هیات‌های مذهبی و مساجد نیشابور برگزار کرده و سال گذشته بیش از ۵۰۰ زوج در جلسات پیش از ازدواج تحت عنوان ازدواج آسان شرکت کرده و سالانه ۲۵۰ گفتمان دانش‌آموزی در سطح مدارس توسط فعالان فرهنگی تشکیل می‌شود که به دلیل شیوع کرونا این فعالیت‌ها به فضای مجازی سوق یافته است.

جوانشیری ادامه داد: پس از شیوع کرونا به دلیل رعایت موازین بهداشتی فعالیت‌های اداره تبلیغات محدود شد که تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی این خلأ کاهش یابد.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور با تکیه بر ظرفیت هیات‌های مذهبی در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه ۴۷ هزار بسته معیشتی در سطح شهرستان‌توزیع کردند که ۵ هزار بسته دیگر در ایام ولادت امام رضا(ع) آماده توزیع می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور یادآور شد: سید ابوالفضل حسینی طلبه نیشابوری در ایام شیوع کرونا از طریق فضای مجازی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی برای اقشار آسیب پذیر جمع‌آوری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز