خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

طراحی طلا و جواهر بازارکار مناسبی در مشهد دارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۲۸۸

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران گفت: اکنون آموزشگاه هایی وجود دارد که مشغول کار طراحی هستند و همچنین آکادمی آموزش طراحی در مشهد فعال است که این نشان دهنده بازارکار خوب برای حوزه طراحی طلا و جواهر است.

محمدجواد پیش بین در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد، در حاشیه جلسه بررسی چالش های صنعت طلا و جواهر و راه حل آن‌ به کمک معین اقتصادی مشهد افزود: همیشه اعتقاد داریم که باید برای خانواده خود کاری کنیم، اما طبق نظر بنده واجب النفقه های ما به تعداد تمام فرزندان این مملکت است. درست است که باید هزینه خانواده را بدهیم اما باید از فکر و ایده و تجربه خود در جهت پیشبرد کارهای کشور استفاده کنیم تا جوانان این مملکت نیز بهره مند شوند و بعد از ما از تخصص‌مان استفاده کنند.

وی ادامه داد: این جلسات نشان دهنده این است که شور و نشاط در بدنه سیستم وجود دارد و احتمالا در مقام‌های بالاتر از این سیستم گیرهای اداری وجود دارد که می‌تواند شامل موارد زیادی باشد که باید رفع شود.

پیش بین گفت: یکی از نقاط فشار ما در خوشه صنعتی جواهرات مشهد، بحث طراحی بوده است، از سال 1386 روی این قضیه کار و فرهنگ سازی کردیم که اکنون آموزشگاه هایی وجود دارد که مشغول کار طراحی هستند و همچنین آکادمی آموزش طراحی در مشهد فعال است که تعداد زیادی از افراد در این مراکز مشغول آموزش هستند.

وی با اشاره به کمبود طراح جواهرات گفت: در سال های اخیر بالغ بر 400 نفر آموزش طراحی جواهرات را دیده اند که از این تعداد در دوسال اخیر هرکس آموزش دیده ، مشغول به کار شده است و این نشان دهنده نقطه عطف طراحی است و  همچنین مشخص است بدنه تولید ما قصد برگشت به فضای سنتی را ندارد، گرچه این فضا هم در جایگاه خود اهمیت دارد اما باید رقابت صادراتی نیز با افزایش کیفیت تولیدات و با هدف رقابت در منطقه و دنیا وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: تولیدات ما با بهترین تولیدات خارج از کشور مانند اروپا و تایلند از نظر کیفی کاملا رقابت دارد اما فضای داخلی فضای محدود مصرف است و این را هم باید در نظر بگیریم که زیورآلات مانند مایحتاج روزانه برای مردم ضروری نیست که یکی از معضلات این صنعت بحث جلب مشتری است که باید با افزایش کیفیت این معضل حل شود.

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران گفت: این صنعت علیرغم مزیت های نسبی اقتصادی از جمله سرانه سرمایه گذاری بسیار کم، فضای کم مورد نیاز ، عدم نیاز به زیرساخت ها مانند انرژی و در ارزش افزوده حدود 300 تا 700درصد و همچنین ایجاد فرصت های شغلی بسیار زیاد ، نیاز به توجه دوچندان دارد و امیدواریم با این جلسات حداقل در محدوده کار خود موثر باشیم.

وی در پایان گفت: بحث قاچاق و همچنین قوانین دست و پاگیر از جمله مشکلات این صنعت است و به عقیده من یک کالای تولیدی مانند بسیاری از جاهای دنیا بدون هیچ محدودیتی باید از این کشور خارج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز