خبرگزاری کار ایران

گفت و گو با هنرمند تقلید صدای اهل خراسان :

دوست دارم ترانه‌ای بخوانم که محتوای ماندگاری داشته‌باشد/ برخی خواننده های امروزی حباب توخالی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۲۴۲

یک هنرمند تقلید صدای اهل خراسان رضوی گفت: نمی خواهم مثل برخی خواننده های امروزی حباب تو خالی باشم و بالا بروم و بترکم و زود از ذهن‌ها پاک شوم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیمان تروند به گفته خودش اولین کسی است  که هنر تقلید صدا را در ایران استارت زده است و اولین کار جدی اش را سال 1377 آغاز کرده است و با اجرایش در جشن ازدواج دانشجویی خرداد 1385 در دانشگاه بروجرد تحولی در هنر  ایران ایجاد کرد و باعث شهرت و محبوبیت او گشت و اجرای فوق العاده وی در اروپا به دعوت ایرانیان مقیم انگلیس باعث شد که به او لقب (صد صدا در یک حنجره) بدهند.

از خودتان بگویید ؟

سلیمان تروند در بهمن ماه سال 1357 در شهرستان تربت جام واقع در استان خراسان رضوی در خانواده ای هنر دوست به دنیا آمدم ، پدرم کشاورز و مادرم خانه دار است. 

از کی احساس کردید که این استعداد خواندن و تقلید صدا در شما وجود دارد ؟

از همان دوران نوجوانی علاقه زیادی به خوانندگی داشتم و  در مدرسه هم قرآن را به خوبی تلاوت می‌کردم و در همان زمان از خواننده های معروف و مختلفی که معروف بودند می‌خواندم و پس از مدتی پی بردم که می‌توانم صدا سازی (تقلیدصدا) کنم و اکثر آهنگ‌ها را تقریبا شبیه به صدای خواننده اصلیش به اجرا بگذارم و این امر که کاری نو و بسیار جذاب بود باعث تشویق اطرافیانم شد و  با ذوق بیشتر این کار را ادامه دادم.

کارتان را از چه زمانی به‌صورت جدی شروع کردید؟

 کار تقلید صدا را به طور جدی از مهر ماه سال 1377 در یک موسسه هنری در تهران آغاز کردم و اولین کار تصویری ام سال 1382در جشن فارغ التحصیلی رشته علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران به صورت لوح فشرده به بازار آمد بعد از آن جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه بروجرد در خرداد ماه 1385پخش شد که باعث شهرت و محبوبیت زیادم  شد.در نوروز سال 1386 به اروپا دعوت شدم و در انگلیس هنر خود را به روی صحنه بردم که مورد استقبال زیادی از هموطنان قرار گرفت و در آنجا ایرانیان مقیم اروپا لقب (صد صدا در یک حنجره) را به من دادند و بعد از آن اجراهای متعددی در شبکه های مختلف صدا و سیمای ایران و چند شبکه برون مرزی داشته ام . 

آیا تا به حال با صدای خودتان هم خوانده اید ؟

بله اولین آهنگی که با صدای خودم خواندم به نام (خدا مهربونه) بود که بسیار احساسی و دارای شعری  پر محتواست و دوست دارم کاری را بخوانم که شعر و محتوای آن مفهوم و ماندگاری داشته باشد و به دل شنونده بنشیند، نه مثل برخی خواننده‌های امروزی که متاسفانه مثل حباب توخالی می‌روند بالا می‌ترکند و زود از ذهنها پاک می‌شوند.

در آینده نزدیک  چه  برنامه ای دارید؟

اول اینکه فرصتی فراهم شود تا به علاقه مندان این رشته هنری (تقلید صدای خوانندگان) مراحل و فنون صدا سازی و چگونگی اجرای درست این آیتم جذاب را به آنها بیاموزم تا بتوانند استعدادهای خودشان را شکوفا و به درستی به مرحله اجرا بگذارند و دوم  اینکه منتظرم چند آهنگ دیگر که با صدای خودم آماده شد ، کنسرتم را برگزار کنم .شاید هم  کنسرتی تلفیقی و کاملا متفاوت که هیچکس تا حالا آن کار را انجام نداده  برگزار کنم .

چه صحبتی با علاقمندان به این رشته دارید ؟

کسانی که می‌خواهند تقلید صدای خوانندگان را اجرا کنند در مرحله اول باید فنون خوانندگی را بیاموزند ، چون قرار هست به جای چندین خواننده متفاوت اجرا کنند و سعی کنند تا جایی که امکان دارد خلاق باشند تا یک کاری را به نام خودشان به ثبت برسانند ، یا کارهایی را تقلید کنند که کار هر کسی نباشد.

و صحبت پایانی؟

دریای هنر آنقدر وسیع هست که آدم هر چقدر تجربه کسب کند باز هم جا برای پیشرفتش  هست و من خیلی خوشحالم و خداوند را شاکر هستم بخاطر اینکه من را وسیله قرار داد و این ایده جدید و خاص را در ذهنم شکوفا کرد تا بتوانم این رشته هنری تقلید صدای خوانندگان را در ایران استارت بزنم و یک سبک جدیدی در هنر با استقبال خیلی خوبی مواجه بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز