خبرگزاری کار ایران

ایمانی خبر داد:

٧ واحد صنعتی تعطیل در نیشابور مجددا راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۳۹۵

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیشابور گفت: در سال گذشته به دلایل اقتصادی هفت واحد صنعتی در شهرک های صنعتی تعطیل شد که امسال دوباره راه اندازی و حدود ٢٠٠ کارگر به محیط کار بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سعید ایمانی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: نیشابور با دو شهرک صنعتی خیام و عطار، نواحی صنعتی و میان جلگه با ٣٧٣واحد صنعتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت دارای پروانه بهره برداری به عنوان دومین شهر صنعتی بعد از مرکز استان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: ٢١ گروه کالایی با سرمایه گذاری اسمی ٢١ هزار و ٣۶٧ میلیارد ریال و اشتغال ١٣ هزار و ٧٧٩ نفر فعال است. در مجموع طرح های صنعتی ١۵٨ طرح با اشتغال زایی هفت هزار و ١٣ نفر است. 

وی ادامه داد: از این طرح ها چهل طرح در حال حاضر ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی را دارا بوده، طرح ها با سرمایه گذاری ۶هزار و ٢١٨ میلیارد ریال و اشتغال زایی ٢هزار و ٣۵٩ نفر پیش‌بینی می‌شود و تا پایان امسال ۶ طرح به بهره برداری خواهد رسید. 

وی اظهار کرد: نیشابور دارای ۶۶ معدن با پروانه بهره برداری به مساحت کل ۶۵٠ کیلومتر مربع با ذخیره قطعی ٧۵ میلیون تن دارد که با اشتغال مستقیم ۵۴١ نفر با سرمایه گذاری ٢٧٢ میلیارد ریال با هجده ماده معدنی فعال است.

وی یادآور شد: تعداد کل واحدهایی که در سال گذشته در حوزه معاونت و نظارت بازرسی که از واحدهای صنفی و غیر صنفی صورت گرفته ٢۵ هزار و ٩۶٧ واحد مورد بازرسی قرار گرفته است. همچنین از این تعداد بازرسی شده ٢هزار و ۵٨٨ فقره پرونده تحت عنوان گران فروشی، کم فروشی و احتکار به ارزش بیش از ۶١ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

وی اعلام کرد: ٣ واحد تولیدی در حوزه آرد با ظرفیت چهار هزار تن تولید فعالیت دارند که سالانه ۴٣۴ نانوایی در بخش شهری و روستایی از این واحدهای تولیدی بهره مند می‌شوند.

ایمانی با اشاره به تعداد بازرسی حوزه آرد و نان در سال گذشته افزود: تعداد یک هزار و صد و پنج واحد مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ١٢٣ فقره فرم تخلف با بیش از ۵٨٣ میلیون ریال و در سال جاری ۵٣١ مورد بازرسی قرار گرفت که ۶٧ فرم با ٣٧٧ میلیون ریال تخلف ثبت شد.

وی با اشاره به تنظیم بازار اعلام کرد: سال گذشته در یک طرح از ابتدای مرداد تا آبان ماه ٢٢ هزار و ۶۵٠ حلقه لاستیک سبک و ١٠ هزار و ٩۶٩ حلقه لاستیک سنگین توزیع و امسال ۵٣٨ تن قند و یک هزار و ٨٩١ تن شکر تنظیم بازار و اقلامی دیگر جذب و توزیع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز