خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار:

نقش تعاونی‌ها در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۲۴۵

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش تعاونی‌ها در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی سرزعیم معاون وزیر کار در مراسم چهاردهمین دوره معرفی و تجلیل از تعاونی‌های برتر استان خراسان رضوی گفت: اگر نتوانیم در بازارهای جهانی با شرکت‌های بزرگ خارجی به رقابت بپردازیم مجبور می شویم تا با کالاهای قاچاق آنها در داخل بازار کشور رقابت کنیم که این یک ضرر اقتصادی بزرگ است.

وی ادامه داد: راه موفقیت در این است که از تجربه موفق کشورهای دیگر استفاده کنیم و همچنین اشتباهات آنها را تکرار نکنیم.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت شرکت‌های خُرد کشورهای آلمان و ایتالیا گفت: این شرکت‌های کوچک توان اقتصادی آن را نداشتند که به صورت مستقل در مناطق دیگر جهان بازاریابی مستقلی انجام دهند به همین دلیل به صورت مشترک یک دفتر ایجاد می کردند تا کارهای چند شرکت را با هم انجام دهند.

سرزعیم افزود: باید برنامه ریزی‌ها به صورتی انجام شود تا با ایجاد انگیزه در افراد، فعالیت تعاونیها بیشتر شود و سود آن به سهامداران آن که خود مردم هستند برسد و این می تواند مشوق حضور آنها در تعاونی‌ها باشد و همچنین باید این انتفاع را به رسمیت شناخت.

وی اضافه کرد: تعاونی‌ها به عنوان موتورهای رشد و توسعه هستند و درست است که سرمایه گذاری خارجی مهم است ولی مساله کشور این نیست بلکه باید به توانایی داخل باور داشت.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به رفع تحریم‌های ظالمانه امید داریم ولی باور ما این است که رشد، درون زاست و پاسخ اصلی به مسائل در درون خود کشور شکل می گیرد.

سرزعیم افزود: در بازار بورس ایران شرکت‌ها منتفع می شوند اما سرمایه گذاران بلافاصله سود خود را از شرکت‌ها خارج می کنند و این باعث می شود تا شرکت‌ها نتوانند از منابع به دست آمده درست استفاده کنند و بزرگتر شوند تا توان مقابله با شرکت‌های بزرگ خارجی را به دست آورند.

وی ادامه داد: نقش تعاونی‌ها در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است.

محمد سنجری مدیرکل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی استان نیز با اشاره به شعار رونق تولید گفت: تمام تلاش ما در استان خراسان رضوی این است که نقش تعاونیها را بیشتر کنیم زیرا نقش موثری در تامین معیشت مردم دارند.

وی افزود: تعاونیها در حوزه صادرات، در مرزهای استان نقش فعالی داشتند و بیش از ۱۸۰ میلیون دلار صادارت مصنوعات فلزی و سنگ ساختمانی به مقصد کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و تاجیکستان از طریق آنها صادر شده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ۱۰۰ هزار تعاونی در سطح کشور وجود دارد که حدود ۱۶ میلیون نفر عضو آنها هستند.

سیدحسین مجتبوی افزود: در خراسان‌رضوی افزون بر هفت هزار تعاونی فعال وجود دارد که‌ ظرفیت اشتغالزایی بسیاری ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: از دولت می‌خواهیم تا قوانینی که در بخش تعاون وجود دارد را اجرایی کند چون تعاونی‌ها تنها بخشی هستند که می توانند کشور را از بحران فعلی نجات دهند.

مجتبوی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی باید بتوانند نقدینگی موجود در دست مردم را جذب کنند تا در شرایط تحریم اقتصادی با اتخاذ راهکارهایی مناسب در مقابل دشمن توان مقاومت ایجاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز