خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد:

شهرداری یکی از مهم ترین ارکان ورزش همگانی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۵۶۸

معاون وزیر ورزش و جوانان با حضور در پانزدهمین دوره مسابقات کشتی با چوخه رهورد قوچان از برنامه وزارت ورزش و جوانان در خصوص گسترش مشارکت در حوزه ورزش های همگانی با شهرداری های سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، عبدالحمید احمدی گسترش ظرفیت کشتی با چوخه و برگزاری مسابقات بین المللی این رشته ورزشی با محوریت استان خراسان رضوی و شهرستان قوچان را لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: باید از کشورهای همسایه دعوت کنیم تا از طریق ورزش کشتی ها و ارتباطات فیمابین کشورها و ملت‌ها را توسعه دهیم .   

وی یکی از مهم ترین ارکان ورزش همگانی را شهرداری دانست و اذعان داشت: حضور شهرداری ها و همکاری، مشارکت و مدیریت آنها امکان توسعه ورزش همگانی هرچه بهتر در بین اقشار جامعه رادر پی خواهد داشت و برنامه وزارت ورزش و جوانان این است که انشالله همکاری و مشارکت گسترده تری در حوزه ورزش های همگانی با مشارکت شهرداری های سراسر کشور داشته باشیم.    

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در حمایت از توسعه ورزش‌های بومی و محلی و توسعه ورزش در روستاها و میان عشایر گفت: این کار یکی از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است و برای این بخش اعتبارات ویژه ای درنظر گرفته شده است.  

وی ادامه داد : حمایت از برگزاری مسابقات ورزشی در روستاها و مناطق عشایری و برگزاری مسابقات در رشته های ورزش‌های سنتی مثل  کشتی با چوخه و همچنین برگزاری رویدادهای بین المللی در حوزه ورزش روستایی و عشایری و بازیهای بومی و محلی از برنامه هایی است که امسال به طور جد توسط وزارت ورزش و جوانان، ادارات کل  وفدراسیون ورزشهای بومی و محلی دنبال می شود.

غلامرضا جعفری، رئیس فدراسیون ورزشهای روستایی و بازی های بومی و محلی نیز با اشاره به این مطلب که کشتی با چوخه در رهورد به عنوان یکی از قطب های کشور مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: امید است با هماهنگی های لازم بتوانیم از ظرفیت‌های استان خراسان رضوی با محوریت گود کشتی با چوخه رهورد استفاده کنیم چون کشتی با چوخه رهورد به واسطه قدمت و تاریخ می تواند نقطه عطفی در بحث فرایندهای توسعه ورزش سنتی قوم کرمانج قرار بگیرد.    

وی در خصوص مساعدت فدراسیون ورزشهای بومی و محلی برای معرفی کشتی با چوخه به عنوان یک ورزش سنتی گفت: می توانیم با راه اندازی اکادمی تخصصی در منطقه رهورد  از ارزش های فرهنگی صیانت کنیم .

همچنین مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از افزودن رشته کشتی با چوخه  به فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاری با کمک فدراسیون ورزش های روستایی برنامه هایی در سطح استان در نظر گرفته شده که قوانین و مقررات نیز در این زمینه تغییراتی خواهد داشت.  

 وی هم چنین اضافه کرد:تلاش میکنیم این رویداد برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار شود تا بتوان از این فرصت برای نشاط و شادابی جامعه و توسعه ورزش کشتی با چوخه استفاده کرد.   

فرزاد فتاحی انجام توسعه زیر ساختها در کشتی با چوخه و کارهای زیربنایی در منطقه رهورد را لازم دانست و اظهار داشت :برای سرمایه گذاری دولتی در گود کشتی رهورد باید زمین تملک شود و سپس با استفاده از منابع ملی و استانی و کمک خیرین بال راست گود کشتی ایجاد تا در سال آینده مسابقات در شکل و شمایلی دیگر برگزار شود.      

هادی شوشتری نماینده مردم قوچان  و فاروج در مجلس شورای اسلامی کشتی باچوخه رهورد رایک رویداد عظیم فرهنگی خواند و مطرح کرد: طی چند سال گذشته کشتی با چوخه  به عنوان یک برند و واقعه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در تقویم ورزشی وزارت ورزش و جوانان ثبت گشته است.   

وی با اشاره به اجرای نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در مرز باجگیران گفت: در تلاش هستیم تا این مسابقات به صورت بین المللی با حضور حداقل چند کشور از کشورهای cif و با میزبانی شهرستان قوچان برگزار شود.

گفتنی است، پانزدهمین دوره مسابقات کشتی با چوخه در مجتمع فرهنگی ورزشی رهوردبا حضور ۱۹۱ کشتی گیر در قالب ۲۸ تیم از استانهای خراسان رضوی،خراسان شمالی،خراسان جنوبی  وگلستان برگزار گردید و در پایان این مسابقات از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز