خبرگزاری کار ایران

جهانی مطرح کرد:

اهمیت به منزلت و جایگاه زنان در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۶۸

رئیس شورای شهر تایباد گفت: اهمیت به منزلت و جایگاه زنان در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و آن جامعه را به سمت پویایی سوق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، احمد جهانی در جلسه کمیسیون بانوان شورای شهر تایباد که در محل شورا برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی کمیسیون بانوان شورا کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان و برقرای ارتباط بیشتر بین قشر بانوان و مسئولان شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تایباد افزود: با توجه به امور سنگینی مانند پرورش فرزندان و اداره امور خانواده بر دوش زنان قرار گرفته باید به آرامش روحی و تقویت جسمانی، سلامت و نیازهای این قشر بزرگ بیشتر پرداخته شود.

در ادامه این نشست شهردار تایباد با اشاره به واگذاری مسولیت 2 معاونت مهم این شهرداری به دو خانم گفت: حضور وسیع بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به عنوان نیروهای فعال امری تاثیرگذار، بسیار مطلوب است.

ایوب سیدالحسینی سلامت و آموزش را دو حوزه بسیار مهم برای بانوان معرفی کرد و افزود: تقویت این دو بخش در رفع آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد و هرچه بیشتر باید در این دو زمینه برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: مشکل بیکاری در تمام کشور مطرح است اما علت اصلی این عامل بی هدف بودن افراد و عدم شناخت کافی از اشتغال می‌باشد.

شهردار تایباد مهم‌ترین علل طلاق را بیکاری دانست و گفت: بیشتر افراد درخواست کارهای اداری دارند درصورتی که این شهرستان پتانسیل‌های فراوانی برای تولید و کارآفرینی دارد و همچنین برای همه افراد ایجاد کار دولتی فراهم نیست.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تایباد نیز در جمع اعضای کمیسیون بانوان شورا گفت: طبق آمارهای داده شده در سال گذشته به نقل از دادگستری طلاق رتبه سوم را در این شهرستان مذهبی دارد و این امر زنگ خطری برای خانواده‌ها تلقی می‌شود.

محمد خدادادی افزود: الگوپذیری از فرهنگ غرب مشکلی اساسی بشمار می‌رود که امروزه گریبان بیشتر خانواده‌ها حتی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار را گرفته است.

وی تصریح کرد: نیمی از جمعیت یک جامعه را زنان تشکیل می‌دهند از این‌رو حضور زنان تأثیر بسیاری در توسعه اجتماعی و اقتصادی یک جامعه دارد.

همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تایباد و معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: ازدواج‌های زودهنگام دختران به ویژه در روستاهای اطراف یکی از دغدغه‌های مهم بشمار می‌رود. این ازدواج‌ها اغلب به علت عدم آگاهی و نداشتن آموزش‌های لازم متاسفانه به طلاق در سنین پایین می‌انجامد و مشکلات موجود را افزایش می‌دهد.

زکریا طغانی افزود: این ازدواج‌ها زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، ترک تحصیل و فراتر از آن شده و نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و صحیح از سوی مسولین مربوطه است.

شناسایی آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، ترک تحصیل دختران، بیکاری، فاقدین شناسنامه و همچنین معرفی بانوان توانمند و قراردادن محلی برای فعالیت‌های اقتصادی بانوان و کسب درآمد برای زنان سرپرست خانوار از مسائل مهمی بود که توسط سایر اعضای کمیسیون بانوان در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز