خبرگزاری کار ایران

به مناسب درگذشت آیت‌الله هاشمی صورت گرفت؛

پیام تسلیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خراسان‌رضوی

شورای هماهنگی جبهه اصلاحاتِ خراسان رضوی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش ایلنا متن کامل پیام شورای هماهنگی اصلاحات خراسان رضوی به شرح زیر است:

 
در ایام سوگواری حضرت فاطمه معصومه(س) و شهادت مظلومانه «میرزا تقی خان امیر کبیر»، بنیانگذار حرکتهای اصلاحی در تاریخ معاصر ایران،  دردا و دریغا که در سوگ یک سردار دیگرِ عرصه های مبارزه با استعمار و مقاومت در مقابلِ استبداد،  نشستیم.
 
«اکبر هاشمی بهرمانی» (رفسنجانی)، برای ما مردم نام آشنا بود،  و خود نگاهی آشنا داشت؛  مردی که در محکومیت، از آنِ مردم بود و در حاکمیت نیز تمام قدرت خود را از مردم میگرفت و وامدار آنان بود، شخصیتی بی نظیر که از حضور در متنِ چالشهای سهمگین سیاسی ، و آنگاه بارها و بارها از قرار گرفتن  در معرض داوری و آرای مردم،  واهمه ای نداشت و این یک ویژگی منحصر به فرد در میان رهبران درجه اول انقلاب پس از امام بود.
 
 
اینک مردم ایران در سوگ مردی نشسته اند که نشان داد «در جمهوری اسلامی میتوان به قدرت بمثابه هدف غایی ننگریست» و او این را در خطبه نماز جمعه 88 بوضوح نمودار ساخت.
 
 
هاشمی رفسنجانی، از نزدیکترین یاران بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و همراه همیشگی انقلاب، نظام، و یاورفرزندان خلف آن بود.
 
ملت بزرگوار ایران!
 
گرچه از یک منظر، فقدان هاشمی ضایعه ای بس بزرگ برای استمرار حرکت قانون گرایانه و آزادیخواهانه ما مردم تلقّی میگردد،  اما از سوی دیگر یاد و خاطره تابناک مقاومت شگفت انگیز وی در مسیر تحقق قانون اساسی و به فعلیت رسیدن ظرفیتهای مغفول جمهوریت، همواره ما را به ایستادن و ایستادگی و قانونگرایی و قانون پذیری فرا میخواند و این از جمله موهبتهای «حیات و مماتِ سعیدِ بزرگانی چون امیر کبیر و مصدق و هاشمی» است که خود سوختند و از خاکستر خود مشعلی بر جای نهادند،  ظلمت سوز.
 
 
اما هاشمی رفسنجانی چهره ای چند وجهی نیز بود:  فرماندهی او در جنگ و سپس مدیریت وی در دوران دشوار آوار برداری از جنگ و سازندگی در پس ویرانی،  خود برای مدیران نظام الهام بخش است و خواهد بود؛   کما اینکه در عرصه های سیاسی و بین المللی نیز موقعیت کنونی نظام، بواقع مرهون درک بالای وی از مناسبات بین المللی و مصالح ملی است.
 
 او فرزند نامدار خمینی کبیر و برادر بزرگ نظام و مردم بود و در این مسیر از تمامی سرمایه و وجود خود و خاندان و خانواده خود درگذشت،  چرا که مرد روزهای سخت و راههای دشوار بود؛  او شیعه علی(ع) و حسین(ع) بود و متوسّل به سیرۀ رحیمه حسنی(ع)؛  لذا بردبار و صبور بود، در مقابل همه ناملایمات و حتی تهمت های شریرانه و افتراهای بی شرمانه.
 
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خراسان رضوی، ضایعه ارتحال آیت ا... هاشمی رفسنجانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(ع)، مقام معظّم رهبری، خانواده شهدا و ایثارگران و همسر مکرّمه و مبارز ایشان و فرزندان و خاندان معزّز و محترم و بویژه مردم شریف و بزرگوار ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند منّان برای آن عزیز سفر کرده، علوّ درجات مسئلت مینماید و در تشییع و بزرگداشت یاد و نام بلند آن استوانه مقاومت و حلم و بردباری، بر حسب وظیفه حضور خواهد یافت.

 

کد خبر : ۴۴۶۸۰۵