خبرگزاری کار ایران

با شرکت ۱۱ کشور جهان؛

مسابقات بین‌المللی بهکاپ به میزبانی مشهد برگزار می‌شود

کد خبر : ۴۴۴۵۰۲

مسابقات بین المللی بهکاپ با حضور شرکت کنندگانی از 11 کشور در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا،  مهدی طاهری مسئول انجمن بهکاپ هیات گلف خراسان رضوی در نشست خبری جام صلح و دوستی مسابقات بین‌المللی بهکاپ گفت: مسابقات بین‌المللی بهکاپ، نخستین رویداد فرهنگی و ورزشی 2017 به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

وی گفت: این مسابقات 16 دی ماه افتتاح و تا 17 دی ماه به صورت بین‌المللی با حضور کشورهای  آذربایجان، هندوستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، سوریه، افغانستان، گرجستان، ایران، در سالن امام رضا(ع) دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد.

مسئول انجمن بهکاپ هیئت گلف خراسان رضوی ادامه داد: مسابقات به صورت تیم‌های دو نفره و انفرادی برگزار می‌شود که در مجموع 60 بازیکن داریم، از هر کشور یک تیم و از ایران دو تیم در این مسابقات شرکت خواهند کرد. 

طاهری بیان کرد: این رقابت‌ها توسط 8 داور قضاوت می‌شود که همگی از تهران هستند و تمامی این داوران دوره‌های حرفه‌ای داوری بهکاپ را گذراندند و همگی دارای درجه بین‌المللی هستند. 

وی تشریح کرد: سازمان یونسکو از این برنامه حمایت کرده است، همچنین مدالی به نام مسابقات فرهنگی و ورزشی 2017 از فدراسیون جهانی منقش به حرم امام رضا(ع) به موزه آستان قدس اهدا خواهد شد.

سرمربی‌تیم بهکاپ استان با اشاره به اینکه در این رشته، دو ملی‌پوش از خراسان داریم،خاطرنشان کرد: این مسابقات در استانداری به عنوان نخستین مسابقات 2017 ثبت شده است. همچنین گواهی‌نامه‌هایی به شرکت‌کننده‌گان خواهیم داد.

طاهری با تشریح تاریخچه این رشته گفت: این رشته ایرانی است که از سال 90 آغاز به کار کرده است و ابداع کننده آن بهنام آزاد ریاست فدراسیون جهانی بهکاپ است.

وی یاداور شد : این رشته محدودیت سنی ندارد و از کودکان 5 سال تا افراد سالمند می‌توانند به این ورزش بپردازند.

وی گفت: بهکاپ دارای دروازه است و از فاصله 14 متری، بازیکن 10 توپ را به وسیله کلاپ گلف روانه دروازه می‌کند، اما بهکاپر، دارای سیبل روی زمین است. این سیبل شامل دایره‌هایی هم‌مرکز با قطر متفاوت است که هر دایره امتیازی خاص خود را دارد. 4 امتیاز که مخصوص دایره مرکزی است تا آخرین دایره که یک امتیازی است.

وی در خصوص مزیت‌های این رشته ورزشی تصریح کرد:  از نکات مهم این ورزش، خانوادگی بودن آن است. به دلیل عدم نیاز به فعالیت‌های سخت جسمانی، این ورزش برای بانوان نیز لحظات شاد و مفرحی را رقم می‌زند. وی گفت: ضمن اینکه این ورزش برای تمامی سنین از خردسال تا کهنسال مناسب است.

وی ادامه داد: بهکاپ قابل اجرا توسط معلولین و افراد دارای مشکلات جسمی نیز هست. افراد با بیماری‌های خاص، جانبازان، سالمندان، ناشنوایان و ... نیز می‌توانند این بازی را انجام دهند و هیچ محدودیتی در این رشته ورزشی وجود ندارد.

مسئول انجمن بهکاپ هیئت گلف خراسان رضوی گفت: خاصیت و مزیت بارز و اصلی این رشته ورزشی، قدرت پردازش ذهن و افزایش تمرکز است.

طاهری از حمایت وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فدراسیون گلف ایران، هیئت گلف خراسان رضوی و جامعه‌المصطفی‌العالمیه در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی ورزشی تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز