خبرگزاری کار ایران

با انتشار بیانیه‌ای صورت گرفت؛

واکنش حزب اعتدال و توسعه خراسان‌رضوی به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۹۰۳

حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی در واکنش به لغو سخنرانی دکتر علی مطهری در مشهد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی در واکنش به لغو سخنرانی دکتر علی مطهری در مشهد بیانیه‌ای صادر کرده است که متن آن بدین شرح است:

سلام بر سالار آزاد اندیشی و آزادگی،

سلام بر اهل بیت حریت و ایمان،

سلام بر اصحابی که خون خویش را در یاری حسین (ع) به دریای آزادگی، جاودانه کردند.

سلام بر آنانی که امروز نیز مرزبان حریم آزادی مومنانه و مسئولانه هستند.

ضمن عرض ارادت به صاحب اربعین و عاشورا و تسلیت ایام عزای آل الله تاسف شدید خود را در ماجرای جلوگیری از سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر علی مطهری شخصیتی قانونمدار و قانون گذار و از تباری که امام امت ایشان را پاره تن انقلاب می‌دانستند، اعلام می‌کنیم و با دعوت همه نهادها و قوا به رعایت قانون و مقررات مصوب کشور برای جلوگیری از استنباط‌های مختلف از قانون و جلوگیری از اختلاف نظرهای بی‌مورد، تاکید می‌کنیم که مشهد، مدینه‌الرضا است، شهر همان امامی که جادلهم بالتی هی احسن را به کمال می‌رساند و در مناظرات با علمای ادیان مختلف و نحله‌های فکری، حقانیت اسلام و مکتب امامت را به اثبات می‌رساند اما امروزه، در شهر عالم آل محمد، سخنرانی یکی از مقامات رسمی جمهوری اسلامی لغو می‌شود و این پرسش در اذهان عمومی نقش می‌بندد که چرا چنین؟!

و باید گفت: قرآن اگر بدین نمط بخوانی         ببری رونق از مسلمانی

حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی ضمن احترام به حریم همه قوا، به عنوان برآیند جریان اعتدال از مسئولان نظام مقدس و مبادی قانونی و احزاب و جریانات سیاسی می‌خواهد با نصب‌العین قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و رعایت قانون و مقررات کشور، ضمن تلاش برای وحدت، از اعمالی که برادری نیروهای انقلاب را آسیب می‌زند به جد پرهیز کنند و از اتهام زنی به مراجع یا مسئولین امر قبل از روشن شدن اصل موضوع خودداری کنند.

همچنین انتظار داریم، فضا برای گفتگو و نقد مومنانه چنان باز باشد که بی‌هزینه بتوان حرف‌ها را گفت. ما باورداریم با ارتقای تحمل یکدیگر است که می‌توانیم در سپهر اندیشه‌های امام و رهبری حرکت کنیم. لذا ضمن دعوت همگان به این دایره وسیع از مسئولان امر می‌خواهیم قاطعانه با سلیقه کاری و خود محوری برخورد کنند و از آزادی و آزادگی و حرمت مشهد الرضا(ع)، اعاده حثیت کنند و نشان دهند مشهد، ایالتی جدا از ایران نیست بلکه قلب ایران است. لذا مسئولین محترم مسبب این حرکت ضمن پاسخگویی به مراجع قانونی و ذیصلاح باید دلایل این اقدام را برای افکار عمومی نیز روشن کنند.

همچنین از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم به فرموده امام راحل (ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس همه امور است، عمل نماید و در مقابل چنین رفتارهایی واکنش مناسب نشان داده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین رفتارهای خارج از عرف و قانون صورت پذیرد. البته در خاتمه از اقدام مسئولانه و پیگیرانه وزیر محترم کشور نیز کمال تشکر و قدردانی را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز