خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور:

70 درصد ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان فرسوده و غیرایمن هستند

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۶۴۴

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر ضرورت بازسازی و نوسازی پردیس‌های‌دانشگاهی، از فرسودگی و غیرایمن بودن 70 درصد از ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود مهرمحمدی روز شنبه در نشست خبری در دانشگاه فرهنگیان شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی 95-96 تعداد 27هزار دانش آموخته این دانشگاه در سراسر کشور، اول مهر ماه به عنوان معلم تازه نفس سر کلاس درس حاضر می شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور اضافه کرد: 13 هزار نفر از دانشجویان ورودی سال1391 دانشگاه فرهنگیان از جمله نخستین ورودی‌های این دانشگاه هستند که با اتمام تحصیلات خود به تدریس در مقطع ابتدایی می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد 9 هزار دانشجوی ورودی همین سال که به عنوان معلم دوره متوسطه تربیت شده‌اند به عنوان دانش آموختگان این دانشگاه نیز به کلاس درس می‌روند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور عنوان کرد: افرادی نیز بر اساس ماده 28 و آزمون استخدامی به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمده‌اند و با اخذ گواهی صلاحیت حرفه‌ای اول مهر ماه امسال به تدریس می‌پردازند.

مهرمحمدی گفت: زمینه تحصیلات تکمیلی برای 10 درصد از دانشجویان این دانشگاه فراهم شده و از مجموع ظرفیت 78 هزار نفری این دانشگاه تعداد هفت هزار 800 نفر می‌توانند به تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان ادامه دهند.

وی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در بودجه کشور ردیف مستقلی دارد ولی به دلیل کافی نبودن این بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز در تامین نیاز این دانشگاه کمک می‌کند این در حالی است که بودجه مصوب این دانشگاه در سال جاری معادل سه هزار و 50 میلیارد ریال است که شامل دو هزار و 200 میلیارد ریال هزینه جاری و بقیه نیز هزینه‌های اختصاصی است که از طریق کسر از حقوق دانشجو معلمان تامین می‌شود.

مهرمحمدی در خصوص انتخاب موزه علوم دانشگاه فرهنگیان به عنوان موزه بین المللی دانشگاهی نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان سومین دانشگاه کشور است که موفق به ثبت جهانی موزه خود شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه‌تصریح کرد: بر اساس شاخص های سازمان توسعه و نوسازی مدارس 70 درصد ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان در کشور فرسوده و بخش زیادی نیز غیرایمن هستند.

مهرمحمدی در خصوص ارائه آموزش‌های مجازی در دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: آموزش با اتکا به فناوری های جدید مورد توجه این دانشگاه است و هم اکنون در حال تدارک زیر ساخت های لازم برای استفاده از ظرفیت آموزش الکترونیک در این مجموعه هستیم.

وی ادامه داد: اردوی اولین دوره دانش آموختگان این دانشگاه با عنوان میثاق با امام رئوف از ۲۹ مرداد تا ۱۹ شهریور در مشهد برگزار می شود و در این اردو پنج هزار و ۲۰۰ نفر در قالب پنج کاروان از ۳۱ استان کشور در اردوهای سه روزه شرکت می کنند که شامل زیارت حرم مطهر رضوی، بازدید از موزه آستان قدس رضوی، بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و نشست بایسته های معلمی می شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور اضافه کرد: برنامه اردویی برای ۲۳ هزار نفر تنظیم شده بود اما با توجه به برگزاری جشنواره های متعدد تعداد پنج هزار و ۲۰۰ نفر در این اردو شرکت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز