خبرگزاری کار ایران

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

نمایندگان برآمده از لیست امید باید به منشور اخلاقی پایبند باشند

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: نمایندگان برآمده از لیست امید باید به منشور اخلاقی پایبند باشند.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: تمام کاندیدهایی که در زمان انتخابات در لیست امید قرار گرفتند طبیعتا نسبت به منشور اخلاقی تعهداتی داده‌اند، از این‌رو برای پیشبرد موضوعات باید با هماهنگی مسائل را دنبال کنند، بنابراین از آن جایی که بحث منشور اخلاقی مطرح بوده، اکثر افراد هماهنگی خود را با این منشور اعلام کرده‌اند باید به آن پایبند باشند.

وی یادآور شد: مجلس باید در رفع و حل مشکلات توانمند باشد و از پشتوانه کارشناسی برخوردار باشد، باید در جهت پیشبرد برنامه‌های دولت و به منظور حل مشکلات از مانع تراشی بپرهیزند و تعامل خوبی را با دولت برقرار کند، حال آن که مجلس نهم با مانع تراشی نمی‌گذاشت فعالیت‌ها به نتیجه برسد.

کاشفی عنوان کرد: از اینرو ضروری است که نمایندگان مجلس به عهد خودشان وفادار بمانند تا مردم به آنان اعتماد کنند تا با عمل به تعهدات و قول‌شان، گامی در راستای گامی در راستای حقوق و مطالبات مردم بردارند.

وی با بیان اینکه دکتر لاریجانی هم در لیست امید قرار گرفته بود، عنوان کرد: فراکسیون امید هر تصمیمی که درباره ریاست مجلس، هیات رئیسه، روسای کمیسیون‌ها، رئیس مرکز پژوهش‌ها و ... اتخاذ کند قطعا باید به مطالبات مردم پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه مجموعه دوستان باید خواست مردم را مدنظر قرار دهند، از این‌رو انتظار می‌رود، عنوان کرد: منتخبان باید به خواست مردم توجه کنند، مردم خواستار تغییر و تحول هستند، حال تغییر به معنای حذف فرد خاصی نیست، بلکه همگی باید با هم همدل و اهل تعامل باشند و پیام امید را به مردم القا کنند تا ملت احساس کند که حرکتی انجام و به خواسته‌شان پاسخی مثبت داده شده است.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس دهم باید به دنبال همکاری و کار کارشنارسی در جهت حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ... باشد، ادامه داد: دولت در زمینه برجام توفیقات خوبی را نصیب خود کرده است، حال از آن جایی که مجلس دهم  اعتدال‌گراست انتظار می‌رود نسبت به حل این مشکلات با دولت همراهی داشته باشد.

کاشفی افزود: مجلس دهم نباید همچون مجلس گذشته چوب لای چرخ دولت بگذارد، بلکه باید با ارائه پیشنهادات به حل مشکلات کمک کند، از این رو تعامل باید جایگزین تقابل شود.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه هر یک از قوا در حین حفظ استقلال، با سایر قوا تعامل داشته باشد، افزود: متاسفانه در مجلس قبل شاهد استیضاح فراوان وزیران بودیم، در واقع نمایندگان با این گونه اقدامات با دولت مقابله می‌کردند، حال آن که در مجلس باید کار کارشناسی در راستای پیشرفت امور صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مدعی تک دوره بودن دولت روحانی هستند، آیا این مساله را تایید می‌کنید؟ یادآور شد: مردم در این انتخابات نشان دادند که چون دولت در پیشبرد سیاست خارجی (برجام) عملکرد موفقی داشته چنانچه مجلس همراهی کند در سایر موارد نیز دولت می‌تواند توفیقات بیشتری کسب کند بنابراین رویکرد مردم نسبت به دولت کنوتی مثبت است، البته دولت باید نسبت به نقاط ضعف خود اقدام کند، به طور مثال تغییراتی در وزارتخانه‌ها، مدیران استانی، استانداران و فرمانداران به وجود آورد تا با سیاست‌های کلان دولت هماهنگی لازم را داشته باشند.

کاشفی افزود: به اعتقاد بنده با توجه به عملکرد دولت، مردم این دولت را همراهی خواهند کرد، حال یک عده خاصی بحث تک دوره‌ای بودن دولت روحانی را مطرح می‌کنند، این عده به دنبال منافع خودشان هستند و این روزها فعالیت خودشان را آغاز کرده‌اند، نخبگان و سیاسیون بر این مساله واقف هستند که همانطور که دولت  در سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها در زمینه افزایش فروش نفت از یک سو و کاهش تورم و فراهم کردن بستر جهت خروج از رکود اقتصادی و رسیدن به رشد اقتصادی از سوی دیگر به توفیقاتی نایل شده با همراهی و همکاری مجلس دهم می‌تواند گام‌های موثرتری را نیز در پیشرفت و توسعه کشور بردارد.

کد خبر : ۳۷۶۱۵۷