خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات:

امروز یکی از تقاضاهای عبور ترافیک دنیا از ایران است/ تحقق دولت الکترونیک گامی برای افزایش درآمد ملی است

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۵۳

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: امروز یکی از تقاضاهای عبور ترافیک دنیا از ایران است.

به گزارش ایلنا، نصرالله جهانگرد در نشست شورای اداری استان که امشب در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فناوری اطلاعات حیاتی‌ترین برنامه تکنولوژی کشور است، خوشبختانه استان خراسان‌رضوی از این منظر وضعیت خوبی دارد.

معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که فعالان عرصه کسب و کار به سهولت و به راحتی در زمینه فناوری اطلاعات می‌توانند اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد در ایران همچون سایر بخش‌های دنیا دارای ۳ بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است، ارزش‌افزوده بخش صنعت ۴۰ درصد و ظرفیت ایجاد اشتغال در این بخش ۲۵ درصد، ارزش افزوده در بخش کشاورزی ۱۰ الی ۱۲ درصد و اشتغال در شرایط مناسب ۱۷ الی ۱۸ درصد است، ارزش افزوده در بخش صنعت ۵۰ درصد و ۴۸ درصد اشتغال است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: هر چه تکنولوژی در بش صنعت و کشاورزی به کار گرفته شود ارزش افزوده افزایش و به تبع اشتغال زایی کاهش می یابد.

جهانگرد اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته بخش کشاورزی ۱۰ درصد اشتغال ایی دارد و ۹۰ درصد اشتغال زایی مربوط به حوزه خدمات است، متاسفانه ما در ایران آب و انرژی می فروشیم اما آنان کار یدی می فروشند.

معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات با بیان اینکه غفلت در سرمایه گذاری امروز تاثیر خود را بر اقتصاد جلوه داده است، خاطرنشان کرد: بحث فناوری اطلاعات در توسعه کشور بسیارتاثیرگذار بوده است.

وی اظهار کرد: در تمامی ۵ برنامه توسعه بیشترین رشد مربوط به حوزه ارتباطات بوده است، در حوزه ارتباطات شاهد رشد ۱۹ درصدی بودیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه پنجم و ششم توسعه و تاکید بر جدی گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: فناوری اطلاعات می تواند ابزاری برای ارتقاء سلامت و امنیت باشد.

جهانگرد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بر ۷ بند تحقق دولت الکترونیک، تکمیل شبکه ملی اطلاعات، هوشمندسازی، بهره گیری از امکانات پستی و ...  در بحث اقتصاد مقامتی تاکید کردند که تمامی این موارد جزء لاینفک دولت الکرونیک است. 

معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات یادآور شد: ما در حوزه نیروی انسانی و ظرفیت مالی ظرفیت مطلوبی داریم اما در به کارگیری آن عقب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شتاب تقاضا در به کارگیری فناوری اطلاعات در ایران بسیار بالا است و این امر موجبات توسعه کسب و کار را فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات اظهار کرد: توسعه شبکه های زیر ساختی، ایجاد محتوا، سرویس دهی در تمامی سطوح و ... از جمله برنامه های در دستور کار است که این مساله امنیت در بحث اشتغال را افزایش می دهد.

جهانگرد اظهار کرد: ایران ظرفیت و قابلیت کابل جهانی برخوردار است و کارهای ما از صوت به دیتا در حال دگردیسی است، امروز یکی از تقاضاهای عبور ترافیک دنیا از ایران است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تحقق دولت الکترونیک گامی در جهت کاهش هزینه ملی و افزایش درآمد ملی است، همچنین تحقق این امر از جعل اسناد و مبارزه با فساد جلوگیری به عمل می آورد، چرا که جلوگیری از فساد تنها در صورت شفاف سازی امکان پذیر خواهد بود از این رو باید تراکنش ها و مبادلات در یک محیط شفاف صورت گیرد.

وی اظهار کرد: «پنجره واحد خدمات دولت» طی روزهای اخیر افتتاح شده است که در آن از تمامی استانداری ها و شهرداری ها و خدمات ارائه شده در دستگاه اجرایی گنجانده شده است.

معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات اظهار کرد: تاکنون اقدامتی در زمینه ایجاد مرکز توانمند سازی صورت گرفته که در آن از سرمایه گذار، نوآور و مشارکت کننده به منظور توانمند سازی در بخش فناوری اطلاعات دعوت به عمل می آید.  

جهانگرد افزود: ۲۹ خدمت در راستای برنامه توسعه الکترونیک ارائه کرده ایم و با همکاری که با استان داریم به انحاء مختلف در تحقق این امر مشارکت خواهیم داشت و منابع مالی از ۵ منبع برای تحقق این مهم پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز