خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

عده‌ای حاشیه شهر مشهد را به سکوی پرش تبدیل کردند

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۲۱۷

یک عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد مقدس گفت: متاسفانه عده ای محرومین حاشیه شهر را به سکوی پرش تبدیل کردند.

محمد فانی در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: بنده قریب به 15 سال در برخی تشکل‌های اصولگرا فعالیت دارم اما بر این باورم که عده ای حاشیه شهر را به سکوی پرش تبدیل کردند و اعتقاد راسخ و جدی به حل ریشه ای و اساسی مشکلات و معضلات حاشیه شهر ندارند.

وی ادامه داد: ما در شورای شهرستان در سال ۹۳ مشکلات حاشیه شهر مشهد را در قالب نامه‌ای به رئیس دفتر ریاست جمهوری منعکس کردیم ولی خبری نشد و مجبور شدیم در نوروز ۱۳۹۵ برخی مشکلات را به دفتر مقام معظم رهبری منعکس کنیم و امیدواریم مشکلات روستاها و حاشیه‌های شهر مشهد از این طریق به طور مشخص تر در دستور کار مسئولین ذیربط قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح دهگردشی و بازدید اعضای شورای شهرستان، جمعی از مسئولان دستگاه‌ها ونهادهای دولتی و دو نماینده مردم مشهد طی سال 93 خاطرنشان کرد: اگر برخی از مسئولین با شورای شهرستان همراهی و همکاری لازم را داشتند این دهگردشی ها به خروجی بهتری می رسید.

محمدفانی ادامه داد: روستایی همچون کنه بیست قابلیت تبدیل شدن به شهر دارد اما متاسفانه برخی از همکاران در شورای اسلامی شهرستان خودمان با این امر مخالفت کردند و به این طرح ایراد گرفتند، چرا که معتقد بودند این روستاها امکانات مخابراتی و اینترنتی دارد از این رو دهیار و شورای روستا می توانند مشکلات شان را با ما از طریق این ابزار در میان گذارند و ما پیگیر این مشکلات باشیم، این طور بود که اساس دهگردشی برچیده شد.

این عضو شورای شهرستان مشهد با اشاره به اینکه ما باید از ظرفیت آستان قدس بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: علاوه بر حل مشکلات روستاها در کوتاه مدت باید هر روستا حداقل یک سند چشم انداز 10 ساله طراحی کرد.

وی افزود: به اعتقاد بنده ما فقط 5 درصد از توان مان را برای حل مشکلات حاشیه شهر مشهد استفاده کردیم چرا که بسیاری نگذاشتند ما کار کنیم و 95 درصد انرژی مان را به خاطر برخی مشکلات و موانع پیش رو هدر رفت، خیلی ها نمی گذارند ما در حد توان مان کار کنیم از این رو بنده درصدد استعفا بودم ولی بخاطر اعتماد رای مردم محروم و رهنمودهای بزرگان علمای اخلاق عزممان جدی تر شد که تا آخرین توان و انرژی پای کار با عزم راسخ تر ایستادگی کنیم

فانی ادامه داد: بنده به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی و اجتماعی شورای شهرستان بر این اعتقادم که باید ریشه مسائل فرهنگی در روستاها را پیدا کرد از این رو در سال 95 توجه مان را به مسائل فرهنگی روستا معطوف می کنیم.

وی معضلات ساخت وسازها وزمین خواری های گسترده و لجام گسیخته ،کمبود آب شرب و آب کشاورزی را اهم مشکلات روستاها حاشیه شهر عنوان کرد و افزود: متاسفانه زیرساخت های لازم در روستاها برای امتیاز آب، برق و گاز وجود ندارد و آب شرب مشکل جدی در روستاها است، فقدان آب روستاهای ما رو تهدید می کند و سال به سال وضعیت بدتر می شود.

فانی افزود: از آن جایی که اقدامات شورای شهرستان در ابتدا با روند خوبی شروع شد ولی بدلیل مشکلات مالی با تداوم روند اقدامات سال اول شورای اسلامی شهرستان دوره چهارم برخی دوستان مخالفت کردند البته با تمام این تفاسیر شورای بخش مرکزی شهرستان مشهد نسبت به غالب شورای کشور متحدتر و همدل‌تر و با دغدغه مندتر نسبت به سایرین در راستای حل مشکلات مردم قدم برداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز