خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت زنان مسلمان نو اندیش استان خراسان رضوی:

چشم انداز عملکرد فراکسیون زنان مجلس دهم مثبت خواهد بود

رئیس جمعیت زنان نواندیش خراسان رضوی یادآور شد: احزاب قدرتمند در تهران و احزاب صرفا زنانه به صورت جدی پیگیر مطالبات زنان هستند از این رو چشم‌انداز فراکسیون زنان را می‌توان مثبت ارزیابی کرد.

طاهره رحیمیان مشهدی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: با توجه به علائمی که به طور آشکار مشهود است، چشم‌انداز فراکسیون زنان را می‌توان روشن و مثبت ارزیابی کرد.

رئیس جمعیت زنان نواندیش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انتخابات ۷ اسفند سال ۹۴ برای نخستین بار به شکل فراگیر حزبی بود.

وی با بیان اینکه آمدن کاندیداهای جناح اعتدال و مستقل به سمت اصلاح‌طلبان و امضاء میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را به فال نیک می‌گیریم، افزود: در همان میثاق‌نامه برنامه‌هایی ویژه حمایت از مسائل حوزه زنان تدارک دیده شده بود که تمامی کاندیدهای ائتلاف به انجام آن مقید شدند، این مطالبات توسط فعالان حوزه زنان در تمامی عرصه‌ها گردآوری شده بود.

رحیمیان عنوان کرد: علاوه بر این هر یک از احزاب اصلاح‌طلب به طور جداگانه جلساتی به منظور حمایت از حقوق زنان با کاندیداها برگزار کردند و همانطور که گفتم اگر این روند تداوم داشته باشد که خوشبختانه دارد، می‌توان به عملکرد فراکسیون زنان در مجلس دهم امیدوار بود.

وی افزود: از مجلس چهارم موضوع زنان به صورت خاص مطرح شد، اما نمایندگان زن در مجلس پنجم به صورت کمیسیون آغاز به فعالیت می‌کنند، سپس این کمیسیون در مجلس ششم به فراکسیون تبدیل شد.

رحیمیان یادآور شد: نمایندگان زن از مجلس چهارم به طور خاص رسیدگی به مسائل مربوط به زنان را در دستور کار قرار دادند حال این روند در ادوار دیگر هم تداوم یافت، اما آنچه مشخص است مطالبات توسط زنان در ادوار گوناگون متفاوت بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین لوایح مربوط به حوزه زنان در مجلس ششم به تصویب رسید، اظهار کرد: مواردی همچون پرداختن به گذرنامه زنان، بحث پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان، بحث آموزش اجباری به دختران و رعایت عدالت درانتخاب رشته‎های تحصیلی از مهم‎ترین مباحثی بود که در مجلس ششم به تصویب رسید.

کد خبر : ۳۶۴۶۹۷