خبرگزاری کار ایران

رئیس بازرگانی خارجی سازمان صنعت خراسان رضوی خبر داد:

گسترش روابط تجاری استان در سال 94 با اعزام و پذیرش 22 هیات اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۳۱۴

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی گفت: روابط تجارت خارجی استان در سال 94 با اعزام و پذیرش 22 هیات اقتصادی گسترش یافته است.

به گزارش ایلنا، ناصر بهزاد اظهار داشت: طی سال گذشته، 9 هیات تجاری- بازاریابی از استان به 7 کشور هنگ کنگ، افغانستان، تاجیکستان، ایتالیا، اتریش، هند و لهستان اعزام و 13 هیات از 10 کشور افغانستان، هند، فرانسه، آلمان، تایوان، چین، اسلواکی، هنگ کنگ، عراق و لهستان در استان پذیرش شدند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت اعزام هیات ها 200 درصد و پذیرش هیات ها 120 درصد رشد داشته است، افزود: هیات‌های تجاری با مشارکت بخش خصوصی سازماندهی شده و به منظور بهره برداری موثر عموما رویدادهای مذکور, همزمان با برگزاری نمایشگاه ها، مورد اقدام قرار گرفته است.

بهزاد تصریح کرد: اعزام و پذیرش هیات های تجاری با هدف توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری به منظور رونق تولید داخلی در زمینه های دارای مزیت استان نظیر کالاهای کشاورزی، صنایع لاستیک و پلاستیک، مواد غذایی، قطعات اتومبیل، مهندسی بهبود توسعه، صنایع ساختمانی و الکترونیک, پوشاک، چرم، سنگ های قیمتی و بازرگانی عمومی بوده است.

وی افزود: از نتایج این رویدادها می‌توان به برپایی سه کارگاه تخصصی با مشارکت کارشناسان خارجی برای ارتقاء کیفیت فرآورده های لبنی، 48 مورد مذاکره مستقیم تخصصی برای صادرات کالا از استان، 2 مورد مطالعه مشترک برای نفوذ به بازارهای جدید صادراتی و 3 مورد تفاهم همکاری در حوزه معدن و کشاورزی اشاره کرد.

بهزاد اظهارداشت: همچنین 12 مورد بررسی شرایط سرمایه گذاری درصنایع استان، 4 مورد کمیته مشترک برای طراحی همکاری های دوجانبه, 5 مورد آمادگی برای همکاری‌های متقابل نمایشگاهی و 2 مورد اقدام برای انتقال تکنولوژی، از دیگر نتایج اعزام و پذیرش هیات های تجاری در استان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز