خبرگزاری کار ایران

رئیس بازرگانی خارجی سازمان صنعت و تجارت خراسان‌رضوی خبر داد:

نمایشگاه اختصاصی ایران درافغانستان با محوریت خراسان‌رضوی برگزار‌می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۷۶۲

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سومین نمایشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان با محوریت خراسان رضوی از 12 اسفند سال جاری در این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، ناصر بهزاد اظهار داشت: در این نمایشگاه که تا 15 اسفند در شهر کابل برگزار خواهد شد، 100 شرکت ایرانی در زمینه‌های کاری ساختمان- تاسیسات و انرژی، صنایع و محصولات غذایی، لوازم خانگی، فرش- موکت و نساجی، خودرو و صنایع وابسته،صنعت و معدن، پتروشیمی، آرایشی و بهداشتی و شوینده، فناوری اطلاعات-مخابرات و کامپیوتر- خدمات شهری، کشاورزی و دام و طیور ، تجهیزات پزشکی و دارویی و گردشگری، توانمندی‌های خود را ارائه می دهند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت‌های سرمایه گذاری در افغانستان، افزود: وجود مرز مشترک طولانی، فرهنگ و زبان مشترک و حضور 2.5 میلیون افغانی در ایران، شرایط متفاوتی را برای سرمایه‌گذاران ایرانی در این کشور ایجاد کرده است.

بهزاد با بیان اینکه غفلت از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور، لطمات جبران ناپذیری بر آینده تجارت ایران در منطقه خواهد داشت، گفت: حضور سرمایه گذاران ایرانی در این کشور با برنامه‌ریزی صحیح و با تدبیر و شناخت بیشتر می‌تواند حضور رقبایی مانند چین، ترکیه و هند را در بازار این کشور کمرنگ کند..

وی تصریح کرد: از جمله اهداف و برنامه های برگزاری این نمایشگاه می توان به ایجاد سهولت تجارت سرمایه گذاران افغان با طرف های خارجی آنها در ایران، معرفی توانمندی های مرتبط با ساخت ماشین آلات مورد استفاده در صنایع کوچک و متوسط و مشارکت در تامین تجهیزات، همکاری در بهره برداری و استخراج معادن ارزیابی شده دارای صرفه اقتصادی و امنیت فعالیت و جذب تجار و سرمایه گذاران افغان جهت انتقال کالا اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز