خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ترکیه روانامه خود را به استاندار خراسان رضوی تقدیم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۷۶

استاندار خراسان رضوی گفت: امید است ورود سرکنسول ترکیه که از سابقه حضور در ایران اسلامی برخوردار است منشا خیر و برکت باشد و هر چه سریعتر سرکنسولگری ترکیه در مکان مناسبی در مشهد گشایش یابد.

سرکنسول تازه معرفی شده ترکیه با تقدیم روانامه به استاندار خراسان رضوی، فعالیت خود را در این استان آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، استاندار خراسان رضوی در این دیدار گفت: امید است ورود سرکنسول ترکیه که از سابقه حضور در ایران اسلامی برخوردار است منشا خیر و برکت باشد و هر چه سریعتر سرکنسولگری ترکیه در مکان مناسبی در مشهد گشایش یابد.

علیرضا رشیدیان افزود: علایق و سوابق دو کشور زمینه های مطلوبی برای گسترش روابط است به خصوص استان خراسان رضوی که لقب پایتخت معنوی ایران را دارد به واسطه وجود مضجع شریف ثامن الحجج(ع) از گذشته مورد علاقه ویژه مردم مسلمان ترکیه بوده است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی، استانی فرهنگی و دانشگاهی است که هر ساله شاهد حضور بیش از یک و نیم میلیون مسافر و زایر خارجی است.

وی افزود: امیدواریم دانشگاه های خراسان رضوی به ویژه در حوزه زبان و ادبیات، ارتباطات شایسته ای پیدا کنند تا منجر به تعمیق روابط شود و در حوزه اقتصادی نیز حضور سرمایه گذاران خراسان رضوی و ترکیه در نمایشگاه های بازرگانی یکدیگر می تواند به تبادل هیئت های اقتصادی منجر شود.

استاندار خراسان رضوی وجود صنایع و معادن قوی در استان را زمینه ساز حضور سرمایه گذاران خارجی و تعاملات اقتصادی گسترده تر دانست و گفت: این توانایی ها زمینه مناسبی را در تبادلات با ترکیه به وجود آورده است.

وی در خصوص ترانزیت قابل توجه خودروهای سنگین ترکیه از خراسان رضوی به سمت آسیای میانه گفت: اکنون شرایط برای بهبود ترانزیت از استان خراسان رضوی مهیا شده است.

رشیدیان با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۷ مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی معرفی خواهد شد، گفت: در همین راستا فرصت خوبی برای تعاملات فرهنگی، مانند برگزاری نمایشگاه های گوناگون فراهم می شود که برنامه ریزی برای تحقق آن آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ نقطه خارج از کشور به مقصد مشهد پرواز دارند، اظهار امیدواری کرد زمینه افزایش تعداد پروازها از ترکیه به مشهد فراهم شود.

رشیدیان با تاکید بر اینکه مشهد از نظر تعداد کنسولگری ها، بیشترین تعداد را در کشور دارد گفت: وجود نمایندگی ثابت وزارت خارجه در مشهد زمینه توسعه روابط خارجی را برای این استان فراهم کرده است.

سرکنسول جمهوری ترکیه در خراسان رضوی نیز در این دیدار با تقدیم روانامه خود گفت: دوستی و نزدیکی ایران و ترکیه قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست.

ممت دوغان اظهار امیدواری کرد با گشایش سرکنسولگری ترکیه در مشهد روابط تاریخی بین دو کشور منجر به روابط تجاری و فرهنگی بیشتری شود.

وی با بیان اینکه مردم ترکیه نیز مشتاق حضور در مشهد و زیارت حرم امام هشتم(ع) هستند، گفت: بحثترانزیت، تعاملات دانشگاهی، توسعه پروازها و روابط اقتصادی نیز برای ترکیه بسیار مهم است و امیدوارم در مدت ماموریت برای ایران و کشورم مفید باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز