خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد؛

۹۰ درصد تماس‌های آتش‌نشانی در مشهد، مزاحمت تلفنی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۲۸

بخش زیادی از مزاحمت‌های تلفنی ۱۲۵ از طریق تلفن‌های همگانی است که متاسفانه در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت نگرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: ۹۰ درصد از تماس‌هایی شهروندان با مرکز فرماندهی ۱۲۵ مزاحمت تلفنی است.

به گزارش ایلنا از مشهد، آتشپاد دوم حسن جعفری در جریان بازدید خبرنگاران از ایستگاه‌ها و تجیهزات آتش‌نشانی مشهد بیان کرد: روزانه به طور میانگین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تماس تلفنی با مرکز فرماندهی آتش‌نشانی مشهد برقرار می‌شود که متاسفانه ۹۰ درصد آن مزاحمت تلفنی است.

وی افزود: بخش زیادی از مزاحمت‌های تلفنی ۱۲۵ از طریق تلفن‌های همگانی است که متاسفانه در این زمینه فرهنگسازی صورت نگرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۷ نفر در هر شیفت در تنها مرکز فرماندهی ۱۲۵ مشهد، واقع در الهیه فعال هستند که از طریق ۳۰ خط ایوان و ۱۰ خط آنالوگ، پاسخگوی شهروندان هستند.

آتشپاد دوم جعفری تصریح کرد: با وجود اینکه اپراتورهای مرکز فرماندهی تا اندازه‌ای از طریق لحن صحبت شهروند و با پرسش چند سوال می‌توانند متوجه واقعی و یا مزاحمی بودن تماس شوند. ولی با این حال درصد مزاحمت‌های تلفنی بالا است به گونه‌ای که حتی فردی بالغ بر ۸۰۰ بار از طریق تلفن برای آتش‌نشانی مزاحمت ایجاد کرده بود.

وی در ادامه با اشاره به نحوه فعالیت مرکز فرماندهی ۱۲۵ مشهد گفت: بعد از تماس با مرکز فرماندهی در صورت استفاده از تلفن ثابت می‌توان از نزدیک‌ترین ایستگاه نیروهای آتش‌نشانی را اعزام کرد و خوشبختانه در آینده‌ای نزدیک تعیین محل از طریق تلفن همراه نیز امکانپذیر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به تجهیزات مرکز فرماندهی بیان کرد: مرکز فرماندهی ۱۲۵ مشهد از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرده است و در کنار آن با راه‌اندازی سیستم AVL و نصب آن بر روی خودروهای آتش‌نشانی روز به روز این تجهیزات به روز‌تر می‌شود.

وی افزود: ایجاد مرکز فرماندهی سیار در مشهد از دیگر تکنولوژی‌های روز آتش‌نشانی این شهر است که از طریق آن در صورت قطع شدن ارتباطات می‌توان حوادثو حریق را فرماندهی کرد.

آتشپاد دوم جعفری گفت: در حال حاضر مشهد یکی از معدود شهرهایی است که در بحثارتباطی حوزه آتش‌نشانی موفق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز