خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

ایجاد مناطق آزاد سرخس و دوغارون به زودی ابلاغ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۷۵۲

استاندار خراسان رضوی از تایید مصوبه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی سرخس و دوغارون روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در نشست اعضای شورای اداری خراسان رضوی در مشهد گفت: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی سرخس در مجلس شورای اسلامی حدود یک ماه گذشته مصوبه‌ای را تحت عنوان آزاد شدن منطقه ویژه دوغارون و سرخس داشت که هفته گذشته در شورای نگهبان هم مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: سپس این مصوبه از شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و پس از بررسی‌ها، روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز منطقه آزاد شدن سرخس و دوغارون تایید شد.

نظری ضمن تقدیر از اقداماتی که دولت در این راستا داشت، عنوان کرد: با تمرکز ویژه ریاست محترم جمهور، ما هم در استان پیگیری‌های لازم در حوزه این دو منطقه را داشتیم و روز گذشته به صورت رسمی این اتفاق خوب رخ داد.

وی با اشاره به اهمیت مرزهای خراسان رضوی تاکید کرد: خراسان رضوی با ترکمنستان به‌عنوان دروازه ورودی آسیای میانه و افغانستان هم مرز است که روابط اقتصادی با این کشورها به‌ویژه افغانستان برای ما اهمیت زیادی دارد. 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مزیت‌های ویژه این استان قرار گرفتن در کریدورهای ویژه تجاری دنیا است؛ کریدور شمال-جنوب، شرق-غرب و دروازه ورودی سرخس که تا چابهار و بندرعباس کشیده می‌شود. 

نظری با تاکید بر این که «حوزه ترانزیتی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد» متذکر شد: طی سال گذشته ۴۳ درصد در حوزه ترانزیتی رشد داشتیم و بالاترین تردد ریلی کشور هم در رمز سرخس به ثبت رسید. 

وی افزود: در مرز دوغارون هم پس از تغییر و تحولاتی که در افغانستان رخ داد، رشد زیادی داشتیم که این روند صعودی همچنان ادامه دارد. همچنین حدود دو ماه گذشته ریل افغانستان هم به صورت رسمی افتتاح شد و این کریدورها می‌تواند نقش اثرگذاری در افزایش مبادلات اقتصادی ما داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز