خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی:

ترکمنستان با گازرسانی به باجگیران موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۵۰

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس مشترک ایران و ترکمنستان در عشق آباد گفت: کشور ترکمنستان با کلیات گازرسانی به باجگیران موافقت کرد.

ایلنا: نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس مشترک ایران و ترکمنستان در عشق آباد گفت: کشور ترکمنستان با کلیات گازرسانی به باجگیران موافقت کرد.

«هادی شوشتری» در گفت وگو با خبرگزاری " ایلنا " در مورد برگزاری اجلاس مشترک ایران و ترکمنستان افزود: در این سفر بنده به همراه استانداران خراسان رضوی و گلستان، وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی می کردیم ودر این اجلاس ۵کمیته کارشناسی جهت بررسی و ارائه راهکار های کارشناسی جهت حل مسائل فی مابین تشکیل شد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این اجلاس سه مشکل باجگیران موضوعاتی همچون محدودیت های ترانزیتی ذمرز باجگیران و فعال شدن بازارچه مرزی مشترک و بخصوص بازارچه ترکمن و گازرسانی به باجگیران از طریق ترکمنستان پیگیری شد.

" شوشتری " اظهار داشت: در مورد محدودیت ترانزیتی دمرز باجگیران، مقامات ترکمنستان قول دادند با تسریع در عملیات اجرایی بزرگراه عشق آباد و رفع محدودیت های ترانزیتی آمار ورودی از این مرز را افزایش دهد.

وی ادامه داد: موضوع فعال شدن هرچه بیشتر بازارچه مشترک مرزی به خصوص از سوی طرف ترکمنی نیز با موافقت ترکمنستان به کمیته کارشناسی مشترک بازرگانی و اقتصادی اجلاس جهت بررسی راهکارها ارسال شد.

شوشتری رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: گازرسانی به باجگیران از طریق کشور ترکمنستان نیز یکی از موضوعات مهمی بود که با پیگیری بنده و جلب موافقت کلی کشور ترکمنستان جهت بررسی بیشتر و ارائه راهکارهای کارشناسی نحوه خرید گاز و چگونگی اجرای خط لوله به کمیته کارشناسی مشترک سوخت و انرژی اجلاس ارجاع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز