خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خبرداد؛

پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۸۵۱

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: پیشرفت پروژه‌های جهادآبرسانی روستایی در این استان به ۴۵ درصد رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید ابراهیم علوی در جمع ۱۶۰ تن بانوان بسیجی استان درباره وضعیت منابع تامین و ضرورت های مدیریت مصرف آب، افزود: ۱۲۱ روستای محروم استان در فاز نخست با اعتبار پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آبرسانی می‌شوند.

وی اعتبار فاز دوم جهاد آبرسانی را ۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که صرف رفع تنش آب از ۵۸۰ روستای استان خواهد شد. 

علوی با بیان اینکه مسئولان با وجود شرایط سخت آبی، شبانه روز در تلاشند تا آب در اختیار همه قرار بگیرد اظهارکرد: در یک سال گذشته ۴۱۱ روستا در استان از آب شرب برخوردار شدند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه ضمن تبیین جایگاه خانواده‌ها به ویژه بانوان در مدیریت مصرف آب خاطر نشان کرد: آبفای استان برای رفع نیاز آبی مشترکان اقدام به تولید ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه می‌کند که در روزهای گرم سال با هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۵۰۰ لیتر برثانیه کمبود آب مواجه است.

وی در همین رابطه با تاکید بر مدیریت و مصرف بهینه آب خطاب به بانوان گفت: کاهش زمان استفاده از کولرهای آبی به مدت سه ساعت و استحمام به مدت سه دقیقه و تنظیم مصرف فلاش تانک به نصف، راهکارهای جبران کسری ۱۰ درصد کمبود آب در استان محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز