خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی خبر داد؛

تامین زمین نهضت ملی مسکن در بیش از ۵۰ شهر خراسان رضوی قطعی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۱۳۴

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در ۵۰ تا ۶۰ شهر استان به روشهای مختلف از جمله الحاق یا تغییر کاربری تامین شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، عباس یوسف زاده، کار تامین زمین برای نهضت ملی مسکن را بسیار فرسایشی و دشوار دانست و افزود: از ۹۶ شهر استان که اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آنها برنامه ریزی شده است، ۲۰ شهر متقاضی زیادی برای این طرح نداشته و زمین مورد نیاز در هشت شهر دیگر هنوز تامین نشده است.

وی ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن متولی تامین زمین فقط اداره کل راه و شهرسازی بود اما در میانه کار، تصدی تامین زمین در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار شد که این مهم کار را قدری برای اداره کل راه و شهرسازی آسان کرد و هر چند تفویض اختیار خیلی دیر انجام گرفت اما در نهایت تامین زمین در ۷۹ شهر استان به بنیاد مسکن واگذار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: زمین های تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی عمدتا از طریق الحاق زمین به شهر تامین شده است زیرا مقیاس اجرای طرح بسیار گسترده است و زمینی با این وسعت کمتر در بافت مسکونی شهر یافت می شود با این حال الحاق های انجام گرفته در شهرهایی مانند نیشابور، سبزوار، تربت جام جزء زمینهای در مسیر توسعه شهر و بهره مند از همه خدمات شهری بوده و مردم نسبت به ساخت مسکن در آنها رضایت دارند.

یوسف زاده افزود: در مشهد با توافقی که با آستان قدس رضوی انجام گرفت زمین گسترده در شهرک انقلاب برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت که بسیار موقعیت مناسبی به لحاظ بهره مندی از خدمات شهری دارد و در صورت ساخت مسکن در این اراضی، انقلابی در طرح نهضت ملی مسکن در کل کشور رخ خواهد داد.

وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده یا ناکارآمد شهری را نیز بسیار مناسب دانست و اضافه کرد: این امر در صورتی محقق می شود که مردم، مشارکت مناسبی در این بخش داشته باشند اما تاکنون با وجود این که سازمان بازآفرینی شهری ایران مشوق ها،تخفیفها و تسهیلات بسیاری برای بازسازی خانه ها در بافت های ناکارآمد شهری اختصاص داده است اما مردم ساکن در این مناطق چندان اشتیاقی برای استفاده از این تسهیلات و مشوق ها نشان نداده اند و درصدد هستیم که از دفاتر تسهیلگری برای جلب مشارکت مردم کمک بیشتری بگیریم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۰۱ هزار و ۱۰۲ نفر از خراسان رضوی در سامانه مزبور ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۹۰ هزار نفر حایز شرایط اولیه بودند و اسناد خود را در سامانه بارگزاری کرده و تایید شده اند و از مجموع تاییدشدگان، ۱۰۱ هزار نفر تایید نهایی شده و تامین زمین یا ساخت واحد مسکونی برای آنان قطعی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز