خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه فجر؛

۵۰ طرح عمرانی و اشتغالزایی تربت حیدریه آماده بهره برداری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۴۶

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: در ایام دهه فجر امسال، ۵۰ پروژه عمرانی و اشتغالزایی با اعتبار ۹۴۱ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری و چهار پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر کی‌پور در نشست خبری افزود: بهره‌برداری از کارخانه کائولن، افتتاح واحد پرورش مرغ مادر، بهره‌برداری از فاز جدید کاشی زرین، اعلام پوشش صد درصدی گاز مصرف خانگی در تمام روستاهای شهرستان تربت‌حیدریه و افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور، از مهمترین این پروژه‌ها است.

وی به عملکرد یک سال اخیر دولت سیزدهم در این خطه اشاره و اظهار کرد: در راستای تکمیل زنجیره تولید در شهرستان و همچنین افزایش ضریب اشتغال، سه راهبرد اصلی تعریف و برای تحقق آنها چند راهکار ارایه کردیم که تهیه بانک اطلاعاتی از بنگاه‌های اقتصادی، ارزیابی مواد اولیه مورد نیاز آنها با نگاه تکمیل زنجیره تولید از مهمترین این راهکارها بود.

کی‌پور تصریح کرد: بر این اساس در قالب بازدیدهای سال‌جاری از سه  شرکت زیرمجموعه جهاد کشاورزی، ۶۰ واحد صنعتی و معدنی و نیز ۵۰ واحد اداری بازدید به عمل آمده که در همین راستا ۶ شرکت با یکصد نفر اشتغالزایی به چرخه تولید بازگشتند.

وی اظهار کرد: اهمیت این موضوع برای مسولان کشوری زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانند رفع مشکل این بنگاه‌های اقتصادی تنها از سهم مدیریتی شهرستان بوده و یک ریال نیز برای راه‌اندازی آن از اعتبارات ملی و استانی هزینه نشد.

فرماندار تربت حیدریه در ادامه به وضعیت سهمیه اشتغال شهرستان در سال جاری اشاره و اظهار کرد: براساس تعهد اولیه اشتغال شهرستان که ابتدای امسال به ما ابلاغ شد، باید برای ۲ هزار و ۸۳۰ نفر شغل ایجاد کنیم که تاکنون برای سه هزار و ۵۳ نفر شغل ایجاد و این رقم معادل ۱۰۷ درصد تعهد ما است.

وی گفت: حدود ۲ ماه قبل هزار و ۳۹۱ نفر تعهد اشتغال‌آفرینی جدید به این خطه اضافه و بر اساس تعهد جدید، باید برای چهار هزار و ۲۲۱ نفر شغل ایجاد و تاکنون به ۷۲ درصد تعهد جدید خود عمل کرده‌ایم.

فرماندار تربت‌حیدریه افزود: همچنین میزان تسهیلات اشتغالزایی از بند ب تبصره ۱۶ با جذب ۱۳۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در مجموع ۶۰ درصد به صورت میانگین محقق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز