خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تهیه بسته پیشنهادی بخش خصوصی درباره جبران خسارات ناشی از قطع گاز و برق صنایع

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۵۹۶

عضو هیأت مدیره انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: انجمن مدیران صنایع استان، نظرات و پیشنهادات کارشناسی مدیران صنایع را در خصوص جبران خسارات ناشی از قطع گاز و برق در قالب لایحه ای به استانداری ارسال خواهد کرد.

عبدالله یزدانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد، اظهار کرد: انجمن مدیران صنایع استان در پی نشست با مدیران شرکت توزیع برق استان، در خصوص قطعی برق در حال تهیه لایحه ای در این رابطه است که آن را به استاندار منعکس خواهد کرد.

وی با اشاره به خسارات فراوان ناشی از قطع برق صنایع گفت: مرجع یا ارگانی برای ارزیابی میزان خسارت وارده به صنایع مشخص نشده است اما قطعا هر دقیقه قطعی برق، خسارت سنگینی را به صنایع تحمیل می کند. 

رئیس کانون کارفرمایی صنایع خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بابت هر شغل ایجاد شده در صنعت، رقم بسیار با اهمیتی است که اگر دولت به این مقوله ها توجه کند، قطعا بر رفع موانع تولید تمرکز بیشتری خواهد داشت. از این رو انتظار می رود دولت از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت، تخفیف در میزان مالیات و حق بیمه تامین اجتماعی همکاری لازم را به منظور جبران خسارت وارده به صنایع داشته باشد. قطعا اتاق بازرگانی استان می تواند این موارد را از طریق شورای گفت و گو به گوش مسئولین ذی ربط برساند، همان گونه که تاکنون این مباحث در جلسات مختلف این شورا به مسئولان مربوط منعکس شده است.

عضو هیات مدیره انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، واحدهای مختلف در شهرک های صنعتی به منظور قطعی برق دسته بندی شده اند تا برق این واحدها در بازه زمانی مشخص قطع شود. 

وی با اشاره به اینکه در زنجیره تامین انرژی به دلیل برودت هوا مشکل ایجاد شده که این مساله تعطیلی صنایع را به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: در تماس با اداره کل صمت استان مطلع شدیم که به دلیل برودت هوا، نیروگاه ها با مشکل تامین سوخت مواجه شده اند، چرا که مشکل قطعی برق ناشی از کمبود سوخت است. از این رو صاحبان صنایع در جهت کمک به تامین گاز واحدهای مسکونی نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقدام کردند. در روزهای اعلام شده، بخش اداری و صنعت قطعه سازی خودرو استان هم با توقفاتی در خطوط دریافت و ارسال ملزومات صنایع خودروسازی مواجه شده و صرفا بخش تولید با ظرفیت مشخصی فعالیت داشته است. در مجموع، صنایع بنا به دلایل یاد شده با کندی و توقف تولید مواجه شده اند.

یزدان‌بخش با بیان اینکه به طور کلی صنایع کشور اعم از دولتی و خصوصی تحت چنین شرایطی با مشکل مواجه خواهند بود، یادآور شد: با توجه به اینکه چرخه تولید صنایع در شرایط تحریم و تورم حاکم بر کشور، نقش تامین منابع مالی اقتصاد کشور را بر عهده دارد از دولت تقاضا داریم در مباحثی مانند پرداخت حقوق دولتی مانند اخذ مالیات، سهم کارفرما در تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی و ... به رفع موانع تولید و کسب و کار عنایت بیشتری داشته باشد. به بیان دیگر از آن جا که صنعت در حوزه اشتغالزایی کمک فراوانی به دولت کرده لذا در مقابل دولت نیز باید کمک های بیشتری در شرایط فعلی به صنایع داشته باشد.

وی افزود: برخی از واحدهای صنعتی با استفاده از انرژی خورشیدی، تامین بخشی از برق مصرفی شان را می بایست در نظر بگیرند اما در عرصه عمل توان مالی واحد صنعتی به آن میزان نیست که میزان قابل توجه و موثری از برق را تامین کند. در واقع تامین برق توسط صنایع نیازمند سرمایه گذاری های کلان و تجهیزات وارداتی است که در حال حاضر بخشی از این تجهیزات وارد شده و بخشی از آن نیز در داخل تولید می شود اما نکته قابل توجه آن است که میزان تولید برق از انرژی خورشیدی توسط صنایع در سال قابل توجه نبوده است.

یزدانبخش تصریح کرد: در صورت تداوم برودت و سردی هوا، قطعی برق تداوم خواهد داشت. آن چه مسلم است تامین برق و سوخت با ارائه تسهیلات به بخش خصوصی و سرمایه گذاری های ارزی و ریالی راه حل بسیار اساسی و استراتژیک صنایع در رفع نیازهای انرژی و کمک به دولت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز