خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد؛

لزوم مدیریت مصرف گاز توسط ادارات و مردم در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۳۲۰

استاندار خراسان رضوی در بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت گاز استان بر لزوم مدیریت الگوی مصرف بهینه گاز در همه بخش‌های مصرفی به ویژه ادرات، سازمان‌های دولتی، بخش خانگی و عمومی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت گاز خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی سرد در اکثر مناطق استان، حفظ فشار گاز و مدیریت الگوی مصرف باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اراده و عزم استان مدیریت پیک مصرف گاز در دوره کاهش شدید دما است و تعطیلی ادارات و مدارس نیز با این هدف مصوب شده است.

نظری تاکید کرد: بهترین راهکار برای مدیریت مصرف گاز در دوره سرمای شدید، رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و گرم کردن فقط یک مکان در منزل به جای کل فضا است. این مهم نقش موثری در پایداری شبکه گازرسانی برای بهره‌مندی همه هم استانی‌ها دارد.

استاندار خراسان رضوی دستور داد: روسای ادارت گاز شهرستان‌های استان با هماهنگی فرمانداران از ظرفیت‌های تبلیغی اطلاع رسانی برای کاهش مصرف گاز بخش خانگی استفاده کنند. در این مسیر همراهی ائمه محترم جمعه نیز موثر است.

وی با تاکید بر عزم عمومی برای خدمت بهتر به مردم گفت: بهینه‌سازی مصرف گاز می‌توانند به صورت فرد به فرد توسط دهیاران در سطح روستاهای استان اطلاع‌رسانی شود.

در ادامه محمدرضا جولایی، مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران نیز در ارتباط زنده تصویری با استاندار خراسان رضوی با اشاره به شدت برودت هوا و کاهش دما در اکثر نقاط کشور بیان کرد: دمای فعلی شهر مشهد در استان خراسان رضوی منفی ۴ درجه است که این عدد در روزهای آینده به کمتر از منفی ۱۰ هم خواهد رسید.

وی افزود: موج سرمای فعلی تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت. تلاش بنده و همکارانم در مرکز راهبری شبکه گاز کشور مدیریت مصرف برای حفظ و پایداری شبکه گاز بخش خانگی است.

جولایی با اشاره به آمادگی کامل بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز تاکید کرد: تقاضای شرکت گاز از مردم صرفه‌جویی در مدت پیک سرما است.

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در ابتدای این بازدید به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت گازرسانی در استان پرداخت و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته رقمی بالغ بر ۵۰ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده که با کاهش دما در روزهای آینده این رقم به بالای ۶۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی افزود: طرح ضربتی پایش مصرف گاز در ادارات و مدارس استان آغاز شده و شرکت گاز مطابق دستور استاندار محترم بدون اغماض با مجموعه‌های متخلف برخوردار خواهد کرد.

افتخاری تصریح کرد: تعطیلی مدارس در روزهای پایانی هفته جاری با هدف مدیریت مصرف گاز انجام شده و حضور کادر آموزشی یا دانش آموزان تحت هر عنوان در مدارس و مجموعه های آموزشی فاقد موضوعیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز