خبرگزاری کار ایران

انجام ۱۴۷ مورد کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۳۸۰

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام ۱۴۷ مورد عمل کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، شاپور بدیعی اظهار داشت: در حال حاضر با تلاش شبانه‌روزی اعضای هیات علمی و پزشکان متخصص گروه  گوش و حلق و بینی و مرکز کاشت حلزون این دانشگاه ، این استان در زمینه کاشت حلزون پیشرو بوده و جزو سه دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

وی با بیان این که با توجه به این که تشخیص ناشنوایی که با پروتز قابل درمان است یک دوره طلایی دارد افزود: تشخیص تا قبل از  سن ۶ ماهگی بهترین زمان برای درمان مشکلات شنوایی بوده و تا ۲ سالگی مداخله درمانی باید صورت بگیرد.

بدیعی با اشاره به اینکه  هر پروتز بین ۸ الی ۱۰ هزار دلار برای دولت هزینه دارد تصریح کرد: پیاده‌سازی دستورالعمل کشوری وزارت بهداشت مبنی بر تسهیل وتسریع در کاشت حلزون شنوایی کودکان از جمله برنامه‌های معاونت درمان این دانشگاه است که بیماران به صورت رایگان در بخش دولتی از آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در برنامه ملی کاشت حلزون، کودکان زیر چهار سال هدف اصلی و کاشت در این کودکان در اولویت برنامه‌های دانشگاه در سال جاری بوده  است و امیدوارم با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران و اعضای هیات علمی این مهم صورت پذیرد.

بدیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۰ بیمار مبتلا به ناشنوایی در لیست انتظار انجام عمل کاشت پروتز قرار دارند ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال در صورت تامین پروتز برای همه افرادی که در لیست انتظار هستند مداخله درمانی صورت پذیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز