خبرگزاری کار ایران

تخلیه دردسر ساز یک دانشگاه در مشهد / وزیر با استعفای رئیس دانشگاه موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۹۹

اختلاف میان آستان قدس و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تعطیلی دانشکده پیراپزشکی مشهد به استعفای رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجامید که سر انجام وزیر بهداشت با این استعفا موافقت کرد.

ایلنا: ۱۴ آذر ماه سال جاری آستان قدس رضوی پس از گذشت ۲۰ سال از واگذاری محل دانشکده پیراپزشکی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در اقدامی این دانشکده را تعطیل و وسایل آموزشی و اداری دانشکده پیراپزشکی را به پردیس دانشگاه منتقل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، این اقدام با واکنش منفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مواجه شد و وی با اعتراض شدید به این موضوع استعفا داد.

شبستری در متن استعفای خود آورده بود: «با توجه به مسائل پیش آمده در دانشکده پیراپزشکی مشهد به نظر می‌رسد جهت
حفظ حرمت و صیانت از حریم دانشگاه و دانشگاهیان امکان ادامه مسئولیت اینجانب وجود ندارد».

مسئولان آستان قدس رضوی نیز با ابراز تعجب از اظهارات دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردند که این تخلیه با هماهنگی مسئولان دانشکده پیراپزشکی صورت گرفته است و این دانشکده مورد اجاره‌ای بوده که سال‌ها در اختیار دانشگاه قرارداشته است و از نظر قانونی هیچ مانعی در خصوص وجود نداشته است.

با این حال وزیر بهداشت پس از چند روز کش و قوس با استعفای محمود شبستری موافقت و طی حکمی مصطفی مهرابی بهار را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد منصوب کرد.

سیدحسن هاشمی در این حکم خطاب به مهرابی بهار آورده است: انتظار دارم با استفاده از توان تخصصی و کار‌شناسی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه و استفاده از ظرفیت منابع بالقوه سایر بخشهای حوزه ماموریت خود اقداماتی از جمله تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم بویژه محرومین و نیازمندان، ارتقاء برنامه‌های جاری حوزه‌های بهداشتی درمانی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، صیانت از منابع انسانی، فیزیکی و مالی، عملیاتی کردن برنامه پنجم توسعه و برنامه سلامت دولت یازدهم، توسعه عدالت در سلامت در حوزه ماموریت خود، توجه به امر اعتدال، توانمندی و شایسته سالاری در انتصابات و تکریم اعضای هیات علمی و کارکنان حوزه‌ سلامت انجام دهید.

مصطفی مهرابی بهار دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته تخصصی جراحی عمومی است. وی سوابقی از جمله ریاست بخش جراحی بیمارستان امام رضا(ع)، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد و عضو شورای هماهنگی استان خراسان و دارای فعالیت‌های پژوهشی از جمله چاپ ۲۲ عنوان مقاله انگلیسی در مجلات معتبر بین المللی و ۲۸ عنوان مقاله فارسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز