خبرگزاری کار ایران

مراسم گرامیداشت دفاع مقدس در سبزوار برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۲۳۲

مراسم نکوداشت و تجلیل مقام شهدا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سبزوار با حضور معاون آموزشی سپاه قدس و مسئولین شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مرادی در این مراسم گفت: شهرستان‌ سبزوار با تقدیم بیش از ٢هزار شهید و ایثارگر در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده ای در اعتلای ارزش های دفاع مقدس در کشور دارد.

سردار مرادی جامعه ایرانی را متشکل از  سه نهاد تربیتی و آموزشی خانواده حوزه های علمیه و نهاد دانشگاه ها و مراکز تربیتی دانست و افزود: معتقدیم دفاع مقدس در موضوع تربیتی ورای این ها عمل کرده است و آن ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. در دفاع مقدس با به خدمت گرفتن عزم ملی ملت و با تقدیم بیش از ٢١٣ هزار شهید، ایثارگر و جانباز،  تهدید تبدیل به فرصت تاریخی بی نظیر شد و از دل آن جبهه ای به اسم مقاومت‌ برای تعلیم فرا جغرافیا و انقلاب اسلامی ایجاد شد. 

در بخش دیگری از این مراسم، حسین ابراهیمی کردیانی فرناندار سبزوار گفت: نظام اگر ۴٠ ساله شده و وارد دوره دوم خود شد به آسانی نبوده و این مهم توسط تجربه های گوناگونی کسب شد که در طول تمام انقلاب های شکل گرفته بی نظیر است.

فرماندار ویژه سبزوار همچنین خاطر نشان کرد: قطعا اقلیت نمی‌تواند سبب نادیده گرفتن شدن اکثریت شوند. عده ای پا روی سفره انقلاب گذاشته اند و این ظرفیت ها باید به گوش مردم برسد.

وی ادامه داد: ظرفیت های علمی دانشگاه و دانشجویان را جدی بگیرید. امروز جامعه ما نیاز به تبیین ظرفیت های انقلاب اسلامی دارد و مکانی بهتر از دانشگاه برای مقابله با ستیز وجود ندارد.

محمد سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز با اشاره به اینکه انتظار داشتیم برکاتی ک از دفاع مقدس داشتیم بیشتر رواج پیدا کند و مسائل مربوط به آن بازگو شود نیز ادامه داد: وظیفه پیشکسوتان و ایثارگران بازگو کردن آن دوران و مسائل ارزشی برای نسل جوان است و یکی از رسالت علمی دانشگاه در راس بودن مسائل فرهنگی ست که باید به طور جدی در دانشگاه دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز