خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در استان برگزار شد؛

کارگاه آموزشی اقلام آرایشی قاچاق ویژه دانش آموزان دختر در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۱۷

از مجموع اقلام آرایشی و بهداشتی موجود در هزار و ۳۵۰ فروشگاه سطح شهر تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد آن‌ها از استانداردهای لازم برخوردار هستند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی قاچاق اقلام آرایشی در یکی از دبیرستان‌های دخترانه مشهد خبر داد.

به گزارش ایلنا پرویز فروزانفر با اشاره به جلسهٔ اخیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که درحضور استاندار برگزار شد، افزود: در این جلسه بر لزوم سالم سازی اقلام آرایشی و مدیریت مصرف آن با ایجاد کارگاه‌های آموزشی و تولید مواد آرایشی استاندارد در داخل تاکید شد.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه در راستای پیشنهاد کمیتهٔ فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و با هدف مقابله با آثار سوء فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی استفاده از لوازم آرایشی قاچاق در دستور کار قرار گرفته است و بناست هر دو هفته یک بار در یکی از دبیرستان‌های دخترانهٔ استان با اولویت مشهد اجرا شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اقلام آرایشی و بهداشتی ۱۰ درصد از کالاهای قاچاق استان را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: از مجموع اقلام آرایشی و بهداشتی موجود در هزار و ۳۵۰ فروشگاه سطح شهر تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد آن‌ها از استانداردهای لازم برخوردار هستند.

فروزانفر افزود: همچنین در هشت ماه نخست سال جاری هشت درصد از ۵۴۲ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده در سطح استان مربوط به اقلام آرایشی و بهداشتی قاچاق بوده است.

وی با بیان اثرات سوء قاچاق لوازم آرایشی بر اقتصاد ابراز امیدواری کرد: با استمرار برگزاری برنامه‌های آموزشی فرهنگ جامعه در خصوص استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی ارتقا یابد.

گفتنی است نخستین کارگاه آموزشی اقلام آرایشی قاچاق ویژهٔ دانش آموزان دختر در دبیرستان سعدی با حضور رییس هیات پزشکی استان و نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش در دبیرستان سعدی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز