خبرگزاری کار ایران

آمار زندانیان شاغل خراسان رضوی به ۶۳ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۱۰۹

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: به استناد آمارهای منتهی به پایان مهرماه امسال ۶۳ درصد مددجویان این استان در زندان‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سعید سرباز جانفدا افزود: در سال ۱۳۹۹ از سوی رئیس سازمان زندان‌ها اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان هدف‌گذاری شد که با تحقق این هدف در کشور، اشتغال ۸۰ درصدی برای سال ۱۴۰۰ نیز ابلاغ شد.

وی افزود: برای رسیدن به اشتغال ۸۰ درصدی در زندان‌های استان با مشارکت فعالان حوزه اشتغال، صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و صاحبنظران برنامه ریزی عملیاتی و کارشناسی انجام شد که در نهایت با اجرای مصوبات کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان، در پایان مهرماه شاهد اشتغال ۶۳ درصدی زندانیان هستیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: زندانیان شاغل بیشتر در سه بخش کارگاهی داخل زندان‌ها، واحدهای صنعتی خارج از زندان‌ها و اشتغال نشسته مشغول فعالیت هستند که برابر ضوابط قانونی حقوق زندانیان، این افراد دستمزد دریافت می‌کنند.

جانفدا به نقش حرفه آموزی در اشتغال پایدار زندانیان اشاره کرد و افزود: باتوجه به اهمیت و لزوم موضوع حرفه آموزی و کسب مهارت در مشاغل تخصصی، ضمن تعامل با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان و شهرستان‌ها، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۲۸۹ دوره حرفه آموزی در رشته های مختلف ویژه زندانیان برگزار شده است که افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ مددجو پس از اخذ آزمون‌های تخصصی موفق به دریافت گواهینامه‌های معتبر مهارت شده‌اند.

وی ضمن تاکید بر حرفه آموزی هدفمند زندانیان حین تحمل حبس گفت: اشتغال زود بازده، مولد و اشتغال نشسته سه محور اصلی در فرآیند کاردرمانی زندانیان است که باید با توسعه آموزش‌های تخصصی و تامین زیرساخت‌های لازم در دستور کار مسئولان زندان‌ها قرار گیرد.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار-درمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز