خبرگزاری کار ایران

لبافی مطرح کرد:

ایجاد ۳۸ هزار فرصت شغلی در صورت بهره‌برداری از فعالیت‌های معین اقتصادی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۷۱

رئیس نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در صورت اجرا و بهره برداری از فعالیت‌های معین‌های اقتصادی، حدود ۳۸ هزار و ۹۸۱ فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد خواهد شد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی اکبر لبافی در نشست بررسی اقدامات نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان، گفت: "مدل مثلث توسعه اقتصادی" برگرفته از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و احیای مقوله مسئولیت‌های اجتماعی را در جامعه دنبال کرده و در غایت خود را نیز توسعه متوازن می بیند.

وی افزود: اسناد بالادستی مدل مثلث توسعه اقتصادی موجود و این مدل برگرفته از بند‌های ۱، ۲۰ و ۲۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است. در واقع طراحی این مدل به استناد ظرفیت‌های قانونی موجود انجام گرفته است.

رئیس نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ادامه داد: مدل مذکور با رویکردی جدید و برای نخستین بار، اقدام به تدوین سیاست‌هایی کرد که اقتصاد مقاومتی را دنبال کند و در پی احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی و نهادی در خراسان رضوی بود. نقشه راه این مدل در شش گام و ۴۰ برنامه عملیاتی تدوین شده است و امروز شاهد پیشرفت‌های مطلوبی در پیشبرد آن هستیم.

لبافی بیان کرد: از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای این استان، قریب به یکهزار و ۷۰۰ روستا دارای طرح کسب و کار هستند و معین‌های اقتصادی هر منطقه در این بازه با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری هر روستا آشنایی پیدا کرده اند و به بیان بهتر، در ۷۰ درصد روستا‌های استان مزیت‌های اقتصادی شناسایی و مشخص شده است.

وی با بیان اینکه معین در واقع خیر اقتصادی است، چرا که فعالیت‌های آن‌ها با دستور و هزینه دولتی اجرا نمی‌شود بلکه به صورت داوطلبانه و خیرانه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در بازه اجرای این طرح، سامانه ثبت رصد معین‌های اقتصادی راه اندازی شده است که این سامانه بر فرآیند کار کاملا نظارت دارد.

رئیس نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر خراسان رضوی ۱۷۱ معین اقتصادی دارد که بیش از ۹۵ درصد آنها از بخش خصوصی هستند و حدود ۵ درصد باقی مانده شامل موسسات عمومی غیرانتفاعی می‌شود.

لبافی اظهار کرد: ستاد نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی می‌تواند به مثابه دفتر مسئولیت‌های اجتماعی و یا کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی باشد و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی نیز بنا به اختیارات خود می‌توانند تغییراتی در این ساختار بدهند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسانی رضوی ادامه داد: چهار هزار و ۹۶۴ فعالیت اقتصادی شامل پروژه کسب و کار خرد و متوسط تا به امروز از معین‌ها در سامانه ثبت شده که از این تعداد سه هزار و ۵۱۱ فعالیت اقتصادی از ۱۳۴ معین به وسیله گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بررسی و تایید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز