خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرهنگی ورزش و جوان خراسان جنوبی:

راه‌اندازی خانه جوان در بیرجند

سرپرست معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوان خراسان جنوبی گفت: در سال جاری راه اندازی خانه جوان و مجمع خیران ازدواج در مرکز خراسان جنوبی در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مجید قناد صبح امروز در دیدار دبیران سازمان‌های مردم نهاد با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال ایجاد خانه جوان و مجمع خیران ازدواج در مرکز خراسان جنوبی در دستور است.

وی افزود: مجمع خیرین ازدواج مجمع نمونه و الگویی بارز در کیفیت بخشی به دستاوردهای خیران در بخش‌های اجتماعی به ویژه کاهش آسیب‌ها است.

سرپرست معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولان باید به این باور و اعتقاد برسند که با اعتماد به جوانان و سپردن بخشی از امور به آنها در روند اجرایی دستگاه‌های دولتی سرعت بخشی می‌شود گفت: در حال حاضر سه سازمان مردم‌نهاد با موضوع ازدواج و خانواده در شرف دریافت اعتبار نامه از وزارت است و ما آمادگی همکاری و تعامل در مباحث ازدواج  و خانواده را داریم.

قناد با بیان اینکه امید است بیمه ازدواج جایگاه خود را در بین خانواده‌ها پیدا کند گفت: ظرفیت‌های زیادی در سازمان‌های مردم‌نهاد و جوانان وجود دارد اما به دلیل اینکه تاکنون به درستی به این نهاد نگاه صحیح و اعتماد شایسته انجام نشده از این توانمندی استفاده نمی‌شود و نگاه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در حمایت، تعامل و همکاری با سمن‌ها باید افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: جوانان ظرفیت بسیار زیادی داشته و یکی از دغدغه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ازدواج جوانان است.

مژگان شریفی با بیان اینکه جوانان باید برای رسیدن به اهداف خود مطالبه‌گری داشته و از مسئولان پیگیر خواسته‌ها و نیازهای خود باشند افزود: گستردگی مباحث مرتبط با خانواده و زنان به گونه‌ای است که تمامی اقشار و گروه‌های سنی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای نیازهای جوانان باید سمن‌ها فعالیت و حضور بیشتری داشته باشند گفت: ستاد توانمندسازی زنان خراسان جنوبی برای نخستین بار در کشور تشکیل و برگزاری کارگاه‌های ازدواج ویژه زوج‌های جوان از برنامه‌ها بوده و از سمن‌ها تقاضا داریم پیشنهادات و توانمندی خود را در این زمینه‌ها اعلام کنند.

شریفی با بیان اینکه شور، نشاط و پویایی از ویژگی‌های بارز جوانان است افزود: نقش جوانان و سازمان‌های مردم نهاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقشی بسیار موثر و پررنگ است.

 

 

کد خبر : ۳۷۴۴۰۹