خبرگزاری کار ایران

در خراسان جنوبی رخ داد:

تعویق ۴ ماهه در پرداخت حقوق کارگران یک پروژه راه‌سازی

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۷۱

چکیده: در شرکت صالح کاران سپاهان ۴۵ کارگر ساده و راننده ماشین آلات سنگین اشتغال دارند که پرداخت چهار ماه حقوق به همراه حق عیدی پایان سال آنان به تاخیر افتاده است.

نماینده کارگران شرکت پیمانکاری صالح کاران سپاهان در طبس از تعویق ۴ ماهه در پرداخت حقوق ۴۵ کارگر شاغل در یک پروژه راهسازی خبر داد.

«محمدرضا عرفانیان» در این باره به ایلنا گفت: در شرکت صالح کاران سپاهان(پیمانکار پروژه راه سازی مسیر دیهوک به راهور) ۴۵ کارگر ساده و راننده ماشین آلات سنگین اشتغال دارند که پرداخت چهار ماه حقوق به همراه حق عیدی پایان سال آنان به تاخیر افتاده است.

او با اشاره به پرداخت نشدن حق عیدی سال گذشته تعدادی از کارگران، افزود: معوقات حقوقی کارگران این شرکت راه سازی بیش از ۷ ماه بود که کارفرما طی ۱۵ روز گذشته سه ماه از حقوق کارگران را پرداخت کرده است.

نماینده کارگران همچنین گفت: در این رابطه تعداد ۸ نفر از کارگران با طرح شکایت به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس پی گیر مطالبات خود به صورت قانونی هستند و سایر کارگران به دلیل ترس از دست دادن شغل‌شان هنوز شکایت نکرده‌اند.

به گفته این کارگر، بخش دیگری از مشکلات کارگران صالح کاران سپاهان نداشتن امنیت شغلی به دلیل عقد قرار دادهای کوتاه مدت و بدون تاریخ است.

او در ادامه به سایر مشکلات کارگران این شرکت راه سازی اشاره کرد و گفت: لباس کار به همراه کلاه و دستکش کارگران به موقع تامین نمی‌شود و ما ناچاریم از لباس کار مستهلک استفاده کنیم.

دولت صورت حساب پیمانکار را نپرداخته است

در این رابطه «شریف نیا» پیمانکار شرکت صالح کاران سپاهان ضمن تایید تعویق ۴ ماه از حقوق کارگران، دلیل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران را پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی شرکت از سوی اداره راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی دانست.

این پیمانکار گفت: اداره راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی از اردیبهشت ماه سال جاری هیچ صورت وضعیتی از شرکت صالح کاران سپاهان را به حساب شرکت پرداخت نکرده است.

به گفته وی، به دلیل وضعیت مالی نامناسب مالی، این شرکت پیمانکاری با فروش چندین دستگاه از ماشین آلات راه سازی، بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر