خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن صنفی کارگران آذربایجان شرقی:

ده‌ها سئوال از علت کشته شدن ۸ کارگر در اصفهان باقی مانده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۳۲

«چرا ایمنی و بازدید اولیه برای بالابر صورت نگرفته است؟ آیا کارگاه پروژه مسئول ایمنی و بازرسی داشته است؟ آیا بازدید معمول برای این وسیله صورت گرفته است؟ آیا کارت ایمنی برای این بالابر صادر شده است؟ و ده‌ها چرای دیگر…»

انجمن صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای، به کشته شدن هشت کارگر ساختمانی بر اثر حادثه شغلی در اصفهان واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه با اشاره به سخنان رئیس سازمان نظام مهندسی شهر اصفهان مبنی بر اینکه پروژه ساختمانی محل حادثه فاقد مجری ذی صلاح بوده، سئوالاتی مطرح شده است: «چرا ایمنی و بازدید اولیه برای بالابر صورت نگرفته است؟ آیا کارگاه پروژه مسئول ایمنی و بازرسی داشته است؟ آیا بازدید معمول برای این وسیله صورت گرفته است؟ آیا کارت ایمنی برای این بالابر صادر شده است؟ و ده‌ها چرای دیگر…»

در بیانیه این نهاد صنفی همچنین آمده است: چرا در این پروژه عظیم با این وسعت به فکر ایمنی و جان کارگران نیستند، سوال اینجاست آیا جان کارگرانی که با دستان پینه بسته خود آجر‌ها را یکی یکی برای ساخت می‌چینند ارزش ندارد؟ چرا باید بعد از دست دادن جان چندین نفر در چنین پروژه‌هایی به فکر ایمنی آن بافتیم… و واقعا به فکر می‌افتیم؟ مسئولان این پروژه چه جوابی برای خانواده‌های داغدیده دارند، چه بهانه‌ای می‌تراشند برای خانواده این عزیزان، بچه‌های این عزیزان تا عمر دارند چشم به راه پدران خود خواهند بود.

انجمن صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی در پان این بیانیه آورده است: جامعه کارگری کشور عزادار بوده و این اهمال کاری مسئولان پروژه را بشدت محکوم می‌نماید و از قوه قضائیه و مسئولان امر خواستاریم تمامی عوامل مقصر در این مصیبت بزرگ را در سریع‌ترین زمان ممکن محاکمه و نتیجه را جهت اطلاع اذهان عمومی، خصوصا جامعه کارگری رسانه‌ای نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز