خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در اداره کار کردستان:

تهیه برنامه کنترل و کاهش حوادثکار ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۵۱

با توجه به نرخ و شدت بالای وقوع حوادثناشی از کار و اتلاف منابع مالی و انسانی، ضرورت تهیه برنامه جامع جهت کنترل و کاهش اینگونه حوادثدر فعالیت های عمرانی و پروژه های پیمانکاری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در جلسه تشریح آئین نامه ایمنی امور پیمانکاری در سنندج گفت: با توجه به نرخ و شدت بالای وقوع حوادثناشی از کار و اتلاف منابع مالی و انسانی، ضرورت تهیه برنامه جامع جهت کنترل و کاهش اینگونه حوادثدر فعالیت های عمرانی و پروژه های پیمانکاری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان: «محمد سعید جهان بین» در این جلسه آشنایی کارفرمایان و کارگران با شرایط خطرناک محیط کار را در دستیابی به توسعه فرهنگ ایمنی و ایجاد شرایط کار مناسب ضروری دانست و افزود: در همین راستا و به استناد مواد ۸۵،۱۳ و ۹۱ قانون کار جمهوری اسلامی و نیز به منظور تعریف الزامات ایمنی و توجه به قوانین و مقررات در فعالیت های پیمانکاری و تدوین استراتژی مدیریت پیشگیرانه، آئن نامه ایمنی امور پیمانکار ی در خردادماه گذشته به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.

جهان بین اظهار داشت: در این راستا انجمن صنفی کارفرمایان عمرانی و انجمن صنفی مسئولین ایمنی کمیته های حفاظت و بهداشت کار در استان تشکیل شده و اعضاء کمیته های تشخیص صلاحیت و تجدید نظر صلاحیت ایمنی پیمانکاران نیز تعیین شده اند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سالجاری با رعایت ضوابط و شرایط مندرج در آئین نامه ایمنی امور پیمانکاری و دستورالعمل اجرایی آن، برای پیمانکاران تائید شده گواهینامه صلاحیت ایمنی صادر می نماید.

این جلسه با حضور نماینده معاونت عمرانی استانداری کردستان، نمایندگان کمیته های تجدید نظر و تشخیص صلاحیت ایمنی پیمانکاران انجمن صنفی کارفرمایان عمرانی کردستان و همچنین انجمن صنفی مسئولین ایمنی کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار استان در محل سالن جلسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز