خبرگزاری کار ایران

حضور نیم میلیون نفر از دستگاه‌های مختلف در طرح نوروزی پلیس

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۱۰

در خصوص اعزام کاروان راهیان نور، تفاهم نامه و دستورالعمل مشترک بین پلیس و راهیان نور نوشته شده و به تمامی پاسگاه‌ها نیز اعلام کردیم تا شاهد تصادفات در این حوزه نباشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۴ خبر داد و گفت: امسال افزایش ۱۵ درصدی حضور دستگاه‌ها را شاهدیم و نیم میلیون نفر از تمامی دستگاه‌ها در اجرای طرح نوروزی به پلیس راهور کمک می‌کنند.

به گزارش ایلنا، اسکندر مومنی در چهل و ششمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۹۴، گفت: در ۱۰ ماهه امسال، ۲/۶ درصد معادل هزار نفر تعداد متوفیان تصادفات رانندگی کاهش یافته است. از تمامی رسانه‌ها و دستگاه‌های دخیل و مردم که پلیس را یاری کردند، تشکر می‌کنم چرا که این موفقیت حاصل تعامل بین بخشی بود.

وی از اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۴ خبر داد و افزود: در خصوص اعزام کاروان راهیان نور، تفاهم نامه و دستورالعمل مشترک بین پلیس و راهیان نور نوشته شده و به تمامی پاسگاه‌ها نیز اعلام کردیم تا شاهد تصادفات در این حوزه نباشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا، تصریح کرد: ۴۱ درصد تصادفات نوروز به دلیل واژگونی خودرو‌ها است که عدد بالایی می‌باشد که در این نوع تصادف نقش اصلی را رانندگان دارند لذا تمامی دستگاه‌های دخیل در طرح نوروزی باید اقدامات لازم جهت اطلاع رسانی و هشدار در جهت کاهش این نوع تصادف را داشته باشند.

سردار مومنی یادآور شد: ۴۰ درصد واژگونی‌ها در ۵ استان اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، فارس و آذربایجان شرقی رخ می‌دهد. در نوروز سال گذشته استان سمنان نسبت به سال قبل، با اقدامات انجام شده واژگونی خودرو‌ها کاهش قابل توجهی یافت. بنابراین در این ۵ استان نیز امسال باید تدابیر بیشتری اندیشیده شود.

وی بر استقرار نمایندگان دستگاه‌ها در مرکز کنترل راهور ناجا تاکید کرد و بیان داشت: هرچه اطلاع رسانی و آموزش همگانی را افزایش دهیم، تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات دارد. امسال نیز سیاست‌های تشویقی برای رانندگانی که تخلف نمی‌کنند را اعمال می‌کنیم تا نوروز کم حادثه‌ای را شاهد باشیم.

این مقام انتظامی همچنین تاکید کرد: در هفته پایانی اسفند اقدامات عمرانی در جاده‌ها و شهرهای بزرگ و مسافرپذیر باید متوقف شود چرا که منجر به ترافیک و باریک شدند نقاط گلوگاهی می‌شود از طرفی برخی از مردم مسافرت خود را از هفته پایان اسفند آغاز می‌کنند.

وی در خصوص اجرای طرح نوروزی ۹۴ نیز گفت: امسال افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت حضور دستگاه‌ها را شاهدیم و نیم میلیون نفر از تمامی دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح نوروزی به پلیس راهور کمک می‌کنند.

مومنی تاکید کرد: به خودروهایی که مجوز تردد سفرهای درون شهری دارند و یا متعلق به دستگاه‌های دولتی و سرویس‌های درون شهری می‌باشند، اجازه ورود به جاده‌های برون شهری داده نمی‌شود مگرآنکه مجوز بگیرند. همچنین خودروهایی مجاز به تردد هستند که معاینه فنی و بیمه داشته باشند و سلامت رانندگان نیز باید تایید شده باشد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، نیروی انتظامی با تمامی ظرفیت خود و ۵۰ هزار نفر از نیروهای پلیس راهور ناجا نیز در طرح نوروزی به کارگیری می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز