خبرگزاری کار ایران

برخورد پلیس با عاملان فروش و عرضه بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۴۱

ارتقاء سطح آگاهی و دانش پلیس در خصوص بازی‌های رایانه‌ای و اثرات آن به منظور کنترل و نظارت این حوزه امری ضروری است.

جانشین رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی گفت: برخورد با افراد سودجو که منشاء ترویج، اشاعه و عرضه بازی های رایانه‌ای غیر مجاز هستند در دستور کار پلیس امنیت عمومی ناجا است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار صادقی در کارگاه آموزشی شناسایی و کشف بازی‌های غیرمجاز و مخرب رایانه ای با اشاره به اهمیت گذراندن اوقات فراغت در عصر حاضر، اظهارداشت: در گذشته سپری کردن اوقات فراغت فقط به اسباب بازی و بازی های آن زمان و یا تلویزیون و سینما خلاصه می شد اما استفاده از تکنولوژی در صنعت سرگرمی موجب شده تا تجارت با این صنعت پیوند بخورد و اوقات فراغت در عصر حاضر به نحو دیگر سپری شود.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید موکد ایشان بر مقوله فرهنگ و ارتقاء سطح تولیدات فرهنگی نظیر کتاب، سینما، اسباب بازی و… اشاره کرد و گفت: ارتقاء سطح آگاهی و دانش پلیس در خصوص بازی های رایانه ای و اثرات آن به منظور کنترل و نظارت این حوزه امری ضروری است.

این مقام ارشد انتظامی، سنجش عملکرد را یکی از ویژگی های بازی رایانه ای عنوان کرد و گفت: با توجه به انتخاب نوع بازی در هر مقطع سنی حتی در گروه سنی بزرگسال شاهد استفاده بازی های رایانه ای از سوی آنها هستیم لذا با توجه به انتخاب نوع بازی می توانیم سنجش عملکرد خود را در مواقع مختلف بسنجیم. وی، تعامل، الگودهی و آموزش را از دیگر ویژگی های بازی های رایانه ای برشمرد.

جانشین رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، ایجاد اعتماد به نفس، بروز استعدادها و توانمندی های کودکان، ارتقاء خلاقیت در حل مشکلات و شبیه سازی زندگی واقعی را از ویژگی های بازی رایانه ای خوب و مجاز برشمرد.

صادقی به آسیب های جسمانی از قبیل ضعف بینایی، مشکلات ستون فقرات، آرتروز و… که به علت استفاده بیش از حد مجاز از بازی های رایانه ای رخ می دهد، اشاره کرد و گفت: همچنین آسیب های روانی و تربیتی نظیر منزوی شدن فرد، تنبلی ذهن، گسست عاطفی در فضای خانواده، افت اخلاقی و تحصیلی، رواج خشونت و… از معایب بازی های رایانه ای به شمار می آید.

وی با اشاره به تاریخچه بازی های رایانه ای که متعلق به سه دهه قبل است، گفت: طی این مدت، بازی های رایانه ای رشد چشمگیری داشته به گونه ای که انواع و اقسام بازی های رایانه ای وارد بازار شده است.

صادقی گفت: عدم نظارت و کنترل کافی بر محتوای بازی های رایانه ای و گیم نت ها، افزایش استفاده از بازی های رایانه ای و تاثیر منفی آن بر رفتار اجتماعی، گسترش بی حد و مرز بازی های جدید آنلاین، ترویج رفتار های سلطه جویانه و خشونت بار، قهرمان سازی و اسطوره سازی از شخصبت های ناهنجار، همذات پنداری کاربران با مهاجمان، تغییر سبک زندگی ایرانی - اسلامی، ترویج فساد همراه با خشونت و… از تهدیدات بازی های رایانه ای و آنلاین به شمار می آید که در صورت کنترل و هدایت می توان این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: وجود بازارهای زیرزمینی و عدم وجود بازار منسجم در ارائه، تولید و توزیع در بین مصرف کنندگان، عدم توان رقابت تولید کنندگان داخلی با محصولات خارجی، عدم تبلیغات مناسب برای ارائه محصولات داخلی و نیز نبود قوانین بازدارنده مناسب در برخورد با متخلفان از چالش های موجود در بازار داخلی برای بازی های رایانه ای به شمار می آید.

جانشین رئیس پلیس امنیت عمومی ناجا در گفت و گو با خبرنگار پلیس با اشاره به آمار ۲۰ میلیونی کاربر بازی های رایانه ای در سنین مختلف، گفت: با توجه به این حجم مخاطب می طلبد که نظارت بیشتری در این حوزه صورت پذیرد.

وی با اشاره به درآمد زا بودن بازی های رایانه ای، گفت: متاسفانه بازی های غیر رایانه ای غیر مجاز در داخل کشور به وفور وجود دارد و از سویی در حوزه تولید بازی های رایانه ای مجاز و بومی نیز دچار عقب ماندگی هستیم که ضروری است به این حوزه بیش از گذشته توجه شود.

این مقام ارشد تصریح کرد: برخورد با افراد سودجو که منشاء ترویج، اشاعه و عرضه بازی های رایانه ای غیر مجاز هستند در دستور کار پلیس امنیت عمومی ناجا است.

صادقی درباره فروش بازی های آنلاین در فضای مجازی، گفت: قطعاً با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی در این حوزه بیشتر فعالیت می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز