خبرگزاری کار ایران

کشف عتیقه‌های تاریخی و باستانی در تویسرکان

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۵۶

متهم پس از تشکیل پرونده به همراه اشیاء عتیقه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان همدان از کشف ۲۷ قطعه عتیقه مربوط به دوره‌های هخامنشی، عثمانی، صفویه، قاجاریه و دوره معاصر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ قاسم قربانی در تشریح این خبر افزود: روز گذشته کارکنان پاسگاه ایست و بازرسی کالای قاچاق این شهرستان در حین کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان و در حین کنترل محور کنگاور به تویسرکان به یک دستگاه خودروی سواری روآ مشکوک شدند که پس از متوقف کردن خودروی مذکور، در بازرسی از آن مشخص شد که حامل اموال و اشیاء عتیقه و قدیمی می باشد.

قربانی در ادامه بیان داشت: در بازرسی از خودروی توقیفی تعداد ۱۲ عدد سکه تاریخی مربوط به دوره عثمانی، هخامنشی، صفویه و قاجاریه به همراه تعدادی اقلام شامل پیمانه نقره، بدنه فلزی قلیان، کشکول چوبی، سپر فلزی، سینی فلزی، سطل فلزی و آبریز فلزی(مشربه)، شکلات خوری فلزی، تسبیح و نخل گردنی، گردنبند و پیشانی بند اسب کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با دعوت از کارشناس اداره میراثفرهنگی در خصوص اشیاء مکشوفه مشخص شد ۱۲ عدد سکه و یک عدد پیمانه نقره مربوط به دوره های هخامنشی، عثمانی، صفویه، قاجاریه بوده و دارای ارزش فرهنگی و تاریخی بالایی بوده و مابقی اشیاء مربوطبه دوره معاصر می باشد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری پلیس وی در ادامه افزود: متهم اهل و ساکن شهرستان خمین از توابع استان اصفهان می باشد که اشیاء مکشوفه را از شهرستان خمین بارگیری و قصد انتقال آن را به شهرستان تویسرکان داشته که با هوشیاری کارکنان پاسگاه ایست و بازرسی این شهرستان توقیف و در امر فروش آنها ناکام ماند.

قربانی در خاتمه بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به همراه اشیاء عتیقه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز