خبرگزاری کار ایران

راه ارتباطی بیش از یک‌هزار روستا بسته شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۷۲

با ورود سامانه بارشی به کشور، برف و باران، بیشتر مناطق کشور را فرا گرفته و باعثبسته شدن راه‌های ارتباطی دهها شهر و روستا شده است.

راه ارتباطی بیش از یکهزار روستا در استان های آذر بایجان غربی، شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان بر اثر بارش برف و کولاک بسته شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس با ورود سامانه بارشی به کشور، برف و باران، بیشتر مناطق کشور را فرا گرفته و باعثبسته شدن راه های ارتباطی دهها شهر و روستا شده است.

براساس این گزارش بر اثر برف و کولاک، راه ارتباطی هشت روستا در پشت کوه شهرستان فریدونشهر استان اصفهان مسدود شد. راه ارتباطی ۶۰ روستا در شهرستان های سقز، دیواندره، قروه، مریوان و ۳۶ روستا در آذربایجان غربی بر اثر بارش برف سنگین و کولاک شدید بسته شده است و راهداران با تمام تلاش مشغول بازگشایی مسیرهای مسدود شده، هستند.

این گزارش در عین حال افزود: راه ارتباطی بسته شده براثر برف و کولاک ۶۴ روستا در استان اردبیل در زمان حاضر بازگشایی شده است.

گزارش‌ها حاکی است که در برخی مناطق روستایی استان کردستان بیش از یک و نیم متر برف باریده است. ضمن اینکه بارش برف در گردنه های کهگیلویه و بویراحمد سبب کندی تردد شده است.

براساس این گزارش، بیش از ۲۰۰ خودروی گرفتار در برف از شب گذشته(جمعه) تاکنون در شهرستان خلخال نجات یافتند.

از طرف دیگر، هواشناسی چهارمحال و بختیاری درباره بارش برف، وقوع کولاک و وزش شدید باد در این استان هشدار داد.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از هموطنان خواست برای تردد در محورهای کوهستانی و برف گیر، حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز