خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا:

۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مرز‌ها لازم است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۰۷

بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای مرز‌ها اعتبار نیاز داریم که سه هزار میلیارد تومان آن، اعتبارات ابنیه‌ای و پنج هزار میلیارد دیگر اعتبارات خدماتی و تجهیزاتی است که امیدواریم با پشتیبانی مجلس و دولت این بودجه اختصاص یابد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه بیش از هشت هزار میلیارد تومان برای مرز‌ها اعتبار نیاز داریم، گفت: امیدواریم با پشتیبانی مجلس و دولت، این بودجه محقق شود.

به گزارش ایلنا، سردار «قاسم رضایی» در حاشیه نشست مشترک فرماندهی ناجا با نمایندگان فراکسیون مرزی مجلس‌شورای‌اسلامی، در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس برآورد انجام شده، بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای مرز‌ها اعتبار نیاز داریم که سه هزار میلیارد تومان آن، اعتبارات ابنیه‌ای و پنج هزار میلیارد دیگر اعتبارات خدماتی و تجهیزاتی است که امیدواریم با پشتیبانی مجلس و دولت این بودجه اختصاص یابد.

وی گفت: مرز‌ها از جایگاه ملی برخوردارند زیرا تنها متعلق به نسل گذشته نیست، بلکه به نسل‌های بعدی هم تعلق دارند، از سوی دیگر جایگاه مجلس و نمایندگان نیز ملی است، از این رو این نشست برگزار شد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان آخرین وضعیت مرزهای کشور قرار بگیرند.

رضایی افزود: در این نشست ضمن بررسی اقدامات انجام شده در مرز‌ها، اقداماتی که نیاز است در آینده محقق شود نیز بررسی شد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، گفت: با توجه به گستردگی مرزهای کشور که بیش از هشت هزار و ۵۰۰ و ۵۰ کیلومتر وسعت دارد، سرمایه گذاری در مرز ضروریست.

رضایی گفت: از دولت و مجلس به دلیل پشتیبانی از مرز‌ها تشکر می‌کنیم اما با توجه به عقب ماندگی گسترده در مرز‌ها، باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشت و خوشبختانه در این نشست نمایندگان به این ضرورت اذعان داشتند و قرار شد در برنامه ریزی سال ۹۴ و برنامه ششم به موضوع مرز‌ها بیشتر توجه کنند.

وی در مورد تردد افاغنه از سمت مرزهای شرقی ایران برای پیوستن به گروه داعش، گفت: تنها یک مورد دستگیری در مرز شمال غربی کشور انجام شد که در این عملیات سه نفر که شبانه با تجهیزات انفجاری وارد کشور شده بودند، توسط گشت‌های هدفمند ما دستگیر شدند اما تا امروز موردی گزارش نشده، ضمن آنکه با سایر دستگاه‌های امنیتی هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی درمورد بکارگیری تجهیزات مدرن برای کنترل مرز‌ها، گفت: نگاه مرزبانی برای کشور در برنامه ششم، فناورانه محور است نه صرفا انسان محور؛ با این نگاه هم در راستای ارتقای مهارت‌ها و دانش مهارتی و هم در ورود تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی برای کنترل مرز‌ها وجود دارد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: هدفگذاری مرزبانی برای بکارگیری فناوری‌های نوین در مرز‌ها است، همانند استفاده از پهپاد‌ها، شناورهای تاکتیکی برای کنترل دریا و شناورهای ایستایی برای کنترل در عمق دریا، تا بتوانیم کسانی که سواحل ما را مورد تهاجم قرار می‌دهند، در عمق دریا با آن‌ها مواجه شویم.

رضایی در مورد اعتبارات مرز‌ها، گفت: همانگونه که گفته شد، هشت هزار میلیارد تومان بودجه برای مرز‌ها نیاز داریم که لازم است سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شود این درحالیست که بودجه سال ۹۳،۸۷ میلیارد تومان پیش بینی شده که این رقم در مقایسه با ۱۵۰۰ میلیارد تومان، معنادار است.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: تاکنون دولت بیش از ۶۰ درصد از بودجه مورد نیاز(۸۷میلیارد تومان) در سال ۹۳ را واگذار کرده که این بودجه بیشتر در مناطق امنیتی و در صورت لزوم در مرزهای آرام هزینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز