خبرگزاری کار ایران

احمدی‌مقدم:

ضریب احساس امنیت در کشور ۷۰ درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۷۳۵

جرائم کلان نظیر قتل، آدم ربایی، گروگان گیری، تجاوز به عنف، سرقت‌های بزرگ و مانند آن به شدت کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سیاه نمایی‌های برخی از رسانه‌ها و جراید، گفت: سیاه نمایی جامعه و مایوس کردن مردم هنر نیست.

به گزارش ایلنا، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» در جمع مسئولان روزنامه جام جم با بیان اینکه اغلب روزنامه‌های ما دیدگاه سیاسی دارند، گفت: برخی از جراید خواسته و یا ناخواسته نسبت به ترویج فرهنگ زندگی غربی در کشور اقدام می‌کنند، در حالیکه ترویج الگو و تفکر غربی، دامن زدن به مصرف گرایی و… مد نظر ما نیست؛ روزنامه جام جم با نگاه صحیحش بر بهبود جریان زندگی مردم تاکید دارد و از سوی دیگر علاوه بر تاثیر گذاری، مکمل رسانه‌ها نیز به شمار می‌رود در حقیقت این روزنامه اثر بازتابی و تکمیلی دارد.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: برخلاف تصور دیگران که روزنامه‌های سیاسی و جنجالی، مد نظر جامعه است باید گفت معمولاً آن رسانه‌ای که به جریان زندگی مردم کمک می‌کند، مخاطب بیشتری دارد زیرا خانواده را هدف قرار داده و در راستای ارتقاء مهارت‌های زندگی با شیوه‌های اخلاقی درست و متناسب با جامعه ایرانی - اسلامی و نیز بر پیشرفت‌های روز دنیا نیز تاکید می‌کنند.

مقدم با تاکید براینکه ادعا می‌کنیم با توجه به پیشینه تمدن ملی - اسلامی حرفی برای گفتن داریم، نباید در تمدن غربی و الگوی سبک زندگی آنها محو شویم، تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی و دارای مکتب شیعی بر مدرن بودن، روزآمدی، استفاده از دانش و فناوری‌های روز دنیا و پیشرفت زندگی مادی بشر نیز معتقد هستیم؛ با توجه به اینکه بر این دو موضوع مدعی می‌باشیم در شأن جامعه ایرانی نیست که مروج و مبلغ الگوهای غربی باشد زیرا خود حرفی برای گفتن داریم و سخنان جمهوری اسلامی ایران در دنیا جذاب است.

وی خاطرنشان کرد: روزنامه جام جم، روزنامه اجتماعی است و از سابقه سیاسی کمی برخوردار است اما در مواقع خاص برای اخبار انفجاری که از دیدگاه مهم است نظیر پیروزی غزه، موفقیت در یک مذاکره و… را برجسته می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی کشور با اشاره به نقش تاثیر گذار صداو سیما در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و نیز آموزش همگانی، گفت: این رسانه، متعلق به کل نظام، حاکمیت و مردم است و از منافع ملی دفاع می‌کند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه صدا و سیما بیش از رسانه‌های دیگر نگران رقبای آنسوی مرز است، گفت: این رسانه با مدیریت صحیح بر اطلاع رسانی نباید اجازه دهد ظرفیت‌های کشور به خارج منتقل شده و از سوی دیگر از روحیه انتقاد پذیری بالایی نیز برخوردار است.

احمدی مقدم در ادامه سخنان خود به واکنش اخیر تهیه کننده یک سریال تلویزیونی به دیدگاه وی در خصوص این سریال اشاره کرد و گفت: من این سریال را مرتبط با حوزه کاری خود دیده و از دیدگاه تحلیگر فنی به آن نگاه کرده‌ام.

وی با تاکید براینکه اصحاب حوزه هنری باید از روحیه انتقاد پذیری بالایی برخوردار باشد، گفت: با توجه به تهاجم رسانه‌ای امروز دنیا، معتقدم به علت پیشینه و ظرفیت بالایی که در کشور وجود دارد باید نگاه خود باوری را تقویت کنیم.

این مقام ارشد انتظامی کشور خاطرنشان کرد: تمام رسانه‌های دنیا تلاش کردند ماجرای غزه را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند اما رسانه‌های مردمی با ظرفیت دشمن، فضای آن کشور را بهم ریختند در حالیکه پرچمدار این امر جمهوری اسلامی ایران بوده و دشمن با تمام قدرت رسانه ایش و ما نیز با وجود همه مشکلات، توانستیم آن‌ها را مغلوب میدان کنیم.

وی به توانایی‌های جمهوری ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف و نیز شناسایی و سقوط اخیر پهباد اشاره کرد و گفت: کم کم این موضوع در ذهن مردم شکسته می‌شود اسطوره‌ای که رسانه‌های غربی از آنان در ذهن جهانیان درست کرده‌اند، واقعی نیست بلکه جریان رسانه‌ای برای سلطه فکری بر جوامع است که به همه بگویند «شما نمی‌توانید» در حالیکه «ما می‌توانیم».

احمدی مقدم از رسانه‌ها و جراید خواست از انتشار اخباری که موجب التهاب جامعه می‌شود جداً خودداری کرده زیرا باید به جامعه آرامش داده و به جریان زندگی مردم کمک کنیم.

این مقام ارشد انتظامی به سیاه نمایی‌های برخی از رسانه‌ها و جراید اشاره کرد و گفت: سیاه نمایی جامعه و مایوس کردن مردم هنر نیست.

وی بر همکاری و تعامل میان نیروی انتظامی و رسانه‌ها تاکید کرد: در گذشته اگر فرماندهی قصد مصاحبه داشت باید از بالا‌ترین مقام ارشد(فرمانده ناجا) مجوز جهت مصاحبه دریافت می‌کرد اما امروز حتی افسر پلیس در خصوص سانحه‌ای مصاحبه می‌کند که این به تقویت مهارت‌ها رسانه‌ها برمی گردد و باید این امر تقویت شود.

احمدی مقدم با اعلام اینکه نیروی انتظامی، امروز به روز‌ترین سامانه‌های اطلاعاتی را در اختیار دارد، گفت: تقریباً اطلاعات ما به روز است و شبکه‌های ناجا در کشور یکپارچه و آنلاین می‌باشد به گونه‌ای که هر تماس با ۱۱۰ حتی در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور بلافاصله در این سامانه ثبت شده و وضعیت و نتیجه رسیدگی به آن نیز بصورت آنلاین در دسترس این نیرو قرار می‌گیرد.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: آمار اطلاعاتی پلیس در حوزه آسیب‌های اجتماعی و حوادث، آمار پایه‌ای کشور است و کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها آن را قبول دارند و هیچ کس نمی‌تواند آن را رد کند.

وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از جرایم فضای مجازی می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها جهت اطلاع رسانی و آموزش شهروندان استفاده کرد.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: در صدد هستیم آرامش و نظم اجتماعی محقق شود و به اعتماد جامعه خدشه‌ای وارد نگردد؛ سرمایه هر جامعه، اعتماد مردم است.

سردار مقدم با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد، گفت: جرائم کلان نظیر قتل، آدم ربایی، گروگان گیری، تجاوز به عنف، سرقت‌های بزرگ و مانند آن به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: میزان قتل عمد ۱۰ سال قبل حدود ۲۵۰۰ فقره بود اما این رقم سالانه کاهش یافت و در سال گذشته به ۱۸۰۰ فقره کاهش یافت و انتظار می‌رود امسال به کمتر از ۱۷۰۰ مورد برسد.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای اینترپل و نیز با اطمینان می‌گویم که روند کاهش جرائم عمده در ایران از بسیاری از کشورهای جهان بهتر و بیشتر است.

فرمانده ناجا، ضریب احساس امنیت در سطح کشور را بطور میانگین حدود ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: این ضریب در میان مردم نقاط مختلف کشور متفاوت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز