خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری:

حضور در عرصه عمل به اقتصاد مقاومتی وظیفه همگانی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۸۵۵

متاسفانه دشمن توانسته با ایجاد مشکلات اقتصادی و مسایل فرهنگی تا حدودی در ما نفوذ کند و با عواملی به درون صفوف ملت راه ‌یابد. اگر ما با عزت و کرامت، در برابر دشمن مقاومت نکنیم، دشمن خواهد توانست از این طریق یک ملت عزیز را به ذلت بکشد.

ایلنا: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: عمل به اقتصاد مقاومتی در این مقطع، مانند ادای تکلیف در دفاع مقدس است و همانطور که در جنگ هشت‌ساله، وظیفه حضور در صحنه دفاع را داشتیم، در این مقطع نیز باید به تکلیفمان در عرصه اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه دوازدهم اسفندماه هیئت عمومی دیوان اظهار داشت: امروز مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، آن را تنها راه نجات و عزت کشور دانستند، تا کشور و ملت ما بتواند در چنین شرایطی که دشمن هجوم خود را در این عرصه آغاز کرده است، از لحاظ مسایل مالی و اقتصادی روی پای خود بایستد.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم به اقتصاد مقاومتی کمک کنیم، یعنی اگرچه بخش مهمی از آن بر عهده قوای مجریه، مقننه و قضاییه است و آن‌ها نیز ان‌شاء الله به وظیفه خود عمل خواهند کرد، ما نیز موظفیم چه از حیثوظیفه اداری و چه انجام وظیفه شهروندی، به مسئولیت خود به درستی عمل کنیم تا کشور را از وابستگی به دشمن برهانیم.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه یکی از مسایل مهم امروز، برنامه‌ریزی دشمن برای نفوذ از طریق مسایل اقتصادی و فرهنگی در جامعه است، خاطرنشان کرد: دشمن چون دریافته است که از طریق نظامی نمی‌تواند اهداف خود را پیش ببرد و به رغم بلوف‌هایی که می‌زند، هیچ غلطی نکرده است، برنامه‌ریزی اقتصادی و فرهنگی را برای ضربه زدن به نظام اسلامی ما طراحی و اجرا کرده است.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: متاسفانه دشمن توانسته با ایجاد مشکلات اقتصادی و مسایل فرهنگی تا حدودی در ما نفوذ کند و با عواملی به درون صفوف ملت راه ‌یابد. اگر ما با عزت و کرامت، در برابر دشمن مقاومت نکنیم، دشمن خواهد توانست از این طریق یک ملت عزیز را به ذلت بکشد.

وی نفوذ آمریکا و غرب را در برخی از کشورهای اسلامی مصداق چنین نمونه‌ای ذکر کرد و ادامه داد: آنان همواره در پی آنند که با کشور و ملت ما نیز همان‌کار را کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری درباره مقابله با تهاجم فرهنگی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها پیش مساله تهاجم فرهنگی را گوشزد کردند و آن را یک خطر بزرگ دانسته و شبیخون فرهنگی نامیدند. شبیخون فرهنگی نیز‌‌ همان است که می‌تواند اساس یک نظام را تهدید کند و عزت و سعادت یک ملت را از ایشان بگیرد.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: اقدام امروز قدرت‌های استکباری در این میدان بی‌شباهت به حادثه تاریخی نفوذ دشمن در کشور اسلامی اندولس نیست. در اندلوس آن روز نیز عامل شکست مسلمانان، شبیخون فرهنگی دشمن بود. کاری که امروز نیز با ابزارهای نوین و تکنولوژی جدید در حال انجام است.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی که مومن را عزیز می‌داند، تصریح کرد: مومن کسی است که در مقابل مال، شهوت، جایگاه و مقام نفوذناپذیر است. اگر ما عزت داشته باشیم، دشمن نمی‌تواند، نفوذ کند و از ملت با کرامت، استقلال و دین و شرفش را بگیرد.

وی با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) به نقل از کتاب تهذیب در تبیین معنای صفت عزیز در مومنان ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند، «یکی از صفات و خصلت‌های مومن این است که عزیز است و ذلیل نیست. مومن از کوه سخت‌تر است، زیرا کوه را می‌توان با کلنگ‌ حفر کرد، ولی هیچ‌چیز نمی‌تواند دین مومن را از او جدا کند».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز