خبرگزاری کار ایران

آزمایشگاه ژنتیک قانونی استان کرمانشاه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۱۸۱

راه اندازی بانک هویت ژنتیک در راستای تکالیف پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه کشور است / نهمین مرکز آزمایشگاه ژنتیک قانونی کشور نیز تا پایان هفته در اهواز راه اندازی می‌شود.

ایلنا: همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمانشاه، هشتمین آزمایشگاه ژنتیک قانونی کشور در استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در مراسم افتتاح آزمایشگاه ژنتیک قانونی کرمانشاه، دکتر احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اهمیت راه اندازی آزمایشگاههای ژنتیک قانونی گفت: حل ابهامات بعضی از پرونده‌های قضایی، تنها با بهره گیری از علم روز و تجهیزات به روز آزمایشگاه ژنتیک قانونی می‌سر است.

شجاعی، تلاش سازمان پزشکی قانونی را بهره گیری از حوزه‌های مختلف علمی جهت کمک به سیستم قضایی دانست و تصریح کرد: راه اندازی بانک هویت ژنتیک در راستای تکالیف پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه کشور است.

وی افزود: راه اندازی آزمایشگاه کرمانشاه به عنوان هشتمین آزمایشگاه ژنتیک قانونی در این راستا بوده و نهمین مرکز آزمایشگاه ژنتیک قانونی کشور نیز تا پایان هفته در اهواز راه اندازی می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به انحصاری بودن تجهیزات به کار رفته در آزمایشگاه ژنتیک قانونی به افزایش هزینه‌ها، تهیه تجهیزات روز، مواد مصرفی این آزمایشگاه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد کمک‌های لازم در امر نگهداری و تأمین مواد اولیه این آزمایشگاه به عمل آید.

شجاعی انجام مطالعات جهت بهره گیری از سایر شیوه‌های نوین کشف جرم را از دیگر فعالیت‌های این سازمان برشمرد و ابراز امیدواری بانک هویت ژنتیک بتواند در آینده تقویت شده و با استخراج اطلاعات ژنتیک قانونی از مجرمین، نقش خود را در کشف و پیشگیری از جرم به عمل آورد.

۱۸ میلیارد ریال هزینه ساخت و تجهیز آزمایشگاه ژنتیک قانونی کرمانشاه

در مراسم افتتاح این آزمایشگاه دکتر آرش سالاری مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: آزمایشگاه ژنتیک قانونی پزشکی قانونی کرمانشاه در فضایی با وسعت ۲۵۰ متر مربع بر اساس استانداردهای تعریف شده روز دنیا و با صرف هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. همچنین با اختصاص بودجه‌ای بیش از ۱۵ میلیارد ریال نسبت به تجهیز آزمایشگاه و تهیه دستگاه‌های مورد نیاز آن اقدام شد.

وی با اشاره به هزینه بالای نگهداری تجهیزات آزمایشگاه ژنتیک قانونی و نیز هزینه‌های هنگفت مواد مصرفی آن ابراز امیداوری کرد با حمایت و پشتیبانی استانداری کرمانشاه وقفه‌ای در ارائه خدمات به مردم ایجاد نشود.

به گفته سالاری این آزمایشگاه یکی از ۱۰ آزمایشگاه ژنتیک قانونی کشور است که منطقه غرب کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با اشاره به لزوم راه‌اندازی دستگاه‌های آزمایشگاه یادآور شد: امیدواریم از ابتدای تیرماه ۹۳ و پس از اتمام تنظیمات دستگاه‌ها و گذراندن دوره آزمایشی، کار آزمایش روی پروفایل‌های ژنتیک قانونیی آغاز می‌شود.

در ادامه متوسلی‌زاده قائم مقام رئیس کل دادگستری استان نیز با ابراز خرسندی از افتتاح آزمایشگاه ژنتیک قانونی و مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور، استان را دارای پتانسیل علمی بالایی دانست که می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند.

وی با برشمردن جایگاه ممتاز استان کرمانشاه در غرب کشور و تقدیر از پیشرفت‌های قابل توجه پزشکی قانونی در سال‌های گذشته ابراز امیدواری کرد: نواقص و کاستی‌های پزشکی قانونی به ویژه در فضایی فیزیکی، امکانات و تجهیزات با حمایت‌های ستاد سازمان و دستگاه‌های استانی مرتفع شود.

عدالت رکن هر نظام و قوه قضائیه ستون نظام است

در این مراسم دکتر منوچهری نماینده پاوه و اورامانات با گرامیداشت سفر رییس قوه قضاییه به استان، افتتاح آزمایشگاه ژنتیک قانونی را دستاورد خوبی برای استان دانست و گفت: پزشکی قانونی از جمله دستگاه‌های متعهد و پرتلاش کشور است که در جهت تحقق عدالت فعالیت می‌کند.

وی خدمت در نظام اسلامی را دارای ارزش بسیار والا دانست که قابل مقایسه با هیچ امر ارزشمند دیگری نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، عدالت را رکن هر نظام و به تبع آن قوه قضاییه را ستون نظام دانست که هر نو خدشه‌ای به آن، به کل نظام خدشه خواهد زد.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات عدیده پیش روی پزشکی قانونی در شهرستان‌ها از جمله فقدان ساختمان ملکی و نیز پایین بودن دریافتی کارکنان پزشکی قانونی ابراز امیدواری کرد اقدامات لازم جهت رفع این مشکلات به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز