خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر:

تدوین بانک سازمان‌های غیردولتی درحوزه مبارزه با مواد مخدر در سال آینده

کد خبر : ۱۴۱۹۳۵

بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی جامعه، بهره‌گیری از تجارب موفق جهانی با رویکرد بومی‌سازی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های دولتی و غیر دولتی، اجرا و نظارت، حساس‌سازی مسئولین و مردم از جمله استراتژی‌ها است.

ایلنا: مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از تدوین بانک سازمان‌های غیردولتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، " سیدحسن موسوی چلک " در حاشیه جلسه مشورتی تدوین برنامه سال ۹۳ ‏این دفتر که به‌منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و فعالیت‌های موجود برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد، محورهای پیشنهادی برنامه سال ۹۳ با دست‌اندرکاران این حوزه بررسی شد.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد افزود: با توجه به نقاط ضعف و قوت مطرح شده و همچنین اجرایی‌کردن رویکرد دبیرکل ستاد در خصوص اجتماعی‌کردن، کنترل و کاهش مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، در این جلسه برنامه‌ریزی حول سه محور سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت مشخص و به بحثو بررسی گذاشته شد.

موسوی با اشاره استراتژی‌ برنامه‌های سال ۹۳ این دفتر بیان داشت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی جامعه، بهره‌گیری از تجارب موفق جهانی با رویکرد بومی‌سازی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های دولتی و غیر دولتی، بسترسازی جهت افزایش حضور سمن‌ها در سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت، حساس‌سازی مسئولین و مردم از جمله این استراتژی‌ها است.

وی همچنین توسعه کمی و کیفی سمن‌ها، افزایش تعامل با مراکز علمی، توجه به آموزش و پژوهش، توجه به سطوح مختلف پیشگیری، آسیب‌شناسی و اطلاع‌رسانی مستمر برنامه‌ها را از دیگر استراتژی‌های برنامه‌های سال ۹۳ دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد برشمرد.

این مقام مسئول در ستاد افزود: چگونگی استفاده از ظرفیت‌های موجود با دستگاه‌ها و تشکل‌های غیردولتی و نهادهای عمومی در اجتماعی‌کردن کنترل و کاهش مواد مخدر و روان گردان، تدوین بانک سازمان‌های غیردولتی، مستندسازی اقدامات انجام شده و فعال‌تر کردن کمیته‌های ملی - استانی و افزایش تعامل با مراجع علمی از جمله برنامه‌های دیگر سال ۹۳ در این حوزه می‌باشد.

در این جلسه برخی از دبیران و روسای دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر، کارشناسان مشارکت‌های مردمی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کارشناسان دفتر توسعه مشارکت های مردمی حضور داشتند و همچنین در آینده نزدیک این جلسات با حضور برخی دیگر کارشناسان استانی تشکل‌های غیردولتی مرتبط و صاحب‌نظران به‌منظور نهایی‌کردن برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز