خبرگزاری کار ایران

زورگیر خشن به دام افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۹۳

از کلیه شهروندان، مالباختگان و شکات که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه کنند.

ایلنا: جوان ۲۱ ساله‌ای که سابقه ده‌ها فقره زورگیری به شیوه‌های مختلف در تهران و شهرهای شمالی کشور را داشت، به دام افتاد.

به گزارش ایلنا، ساعت ۲۲:۳۰ بیست و دوم مهرماه مأموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس، در حین گشت زنی در خیابان فرهنگ متوجه شدند که دو نفر در تعقیب جوانی هستند که با فریادهای دزد – دزد، درخواست کمک می‌کردند.

جوانی که قصد فرار داشت، در اواسط خیابان و با وجود مشاهده مأموران اقدام به شکستن شیشه منزل یکی از شهروندان کرد و در حالیکه قصد داشت تا با شیشه به سمت مردم و مأموران حمله ور شود، توسط مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

یکی از دو تعقیب کننده متهم، پس از حضور در کلانتری به مأموران اعلام کرد: در داخل مغازه، در حال فروش بودم که ناگهان این شخص به سمت من حمله ور شد و با تهدید چاقو اقدام به سرقت یک عدد لپ تاپ، دو عدد گوشی تلفن همراه و وجوه نقد داخل مغازه کرد.

با توجه به مجروح شدن شاکی توسط متهم، وی جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان اعزام و متهم نیز با تشکیل پرونده زورگیری و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی، جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار تیم زورگیری پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری

با انتقال متهم بهروز. ح(۲۱ ساله) به پایگاه چهارم آگاهی، بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار شرق تهران که دارای هشت فقره سابقه دستگیری به اتهام جرایم مختلف سرقت، زورگیری، شرب خمر، درگیری و غیره مورد شناسایی قرار گرفت.

متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در‌‌ همان مراحل اولیه تحقیقات خود به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در محدوده نظام آباد، سبلان، نارمک، فرجام، هنگام، بلوار دلاوران، تهرانپارس، شمیران نو و غیره اعتراف کرد.

در تحقیقات از متهم مشخص شد که وی علاوه بر زورگیری از اماکن تجاری و رهگذران، اقدام به زورگیری خودروهای متعلق به تعدادی از شهروندان نموده و پس از ارتکاب جرایم مختلف با خودروهای مسروقه و نهایتا سرقت لوازم داخل خودرو‌ها، این خودرو‌ها را در سطح شهر‌‌ رها و اقدام به زورگیری از خودروهای جدید کرده است.

متهم در مورد نحوه زورگیری خودرو‌ها به کارآگاهان گفت: در کوچه و خیابان‌های خلوت و در ساعات مختلف روز پرسه زنی می‌کردم و خودروهایی را که راننده آن‌ها پیر بودند، شناسایی و در فرصت مناسب جلوی آن‌ها را گرفته و با تهدید چاقو آن‌ها را از ماشین پیاده و از محل متواری می‌شدم.

متهم در مورد انگیزه ارتکاب جرایم نیز به کارآگاهان گفت: چون به مصرف موادمخدر اعتیاد دارم، جهت تأمین هزینه مواد مصرفی، با خودروهای مسروقه اقدام به زورگیری می‌کردم و پس از فروش لوازم داخل خودرو، آن‌ها را‌‌ رها می‌کردم.

با توجه به شناسایی شیوه و شگردهای مختلف زورگیری توسط متهم و اعترافات صریح وی به ده‌ها فقره زورگیری، بررسی پرونده سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف بویژه شرق تهران در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و ده‌ها مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم آگاهی، متهم را به صورت دقیق مورد شناسایی قرار دادند.

سرقت خودرو به شیوه قدرت نمایی

یکی از مالباختگان که خودروی وی توسط متهم سرقت و چندین روز را جهت انجام اقدامات درمانی، در بیمارستان به سر برده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که متهم در حضور تعدادی از شهروندان و با قدرت نمایی اقدام به مجروح کردن وی و نهایتا سرقت خودرو کرده است.

با توجه به شیوه و شگرد متهم در قدرت نمایی، متهم به محل زورگیری منتقل و تعدادی از شاهدان وی را به عنوان سارق زورگیر مورد شناسایی قرار دادند؛ شاهدان در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشتند: در ساعت ۲۱:۱۵ بیست و نهم شهریور شاهد صحنه زورگیری و ضرب و شتم آقای…(راننده یک دستگاه پراید) توسط یک جوان سارق بودیم؛ با صدای داد و فریادهای آقای…(راننده) همگی به خیابان آمدیم و شاهد قمه خوردن راننده و خونریزی شدید وی از ناحیه سر و صورت بودیم؛ قصد کمک به راننده پراید را داشتیم اما با تهدید سارق که قمه در دست داشت، نتوانستیم اقدامی در این خصوص انجام دهیم و جوان زورگیر بعد از مجروح کردن آقای…، ماشین پراید را سرقت و از محل متواری شد و ما نیز به علت شدت جراحت‌های وارد شده به راننده، به سرعت او را به بیمارستان رساندیم که بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد.

زورگیری خودرو‌ها به شیوه تصادف ساختگی

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه چهارم آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با خودروی شخصی، در خیابان گرگان در حال تردد بودم که یک دستگاه موتورسیکلت از پشت سر با خودروی اینجانب برخورد کرد؛ بنده جهت مداوای یکی از موتورسواران، ایشان را سوار خودرو کرده و از من خواستند تا وی را جهت مداوا به بیمارستان منتقل کنم؛ در حال رفتن به سمت بیمارستان در خیابان هنگام بودیم که ناگهان این شخص از زیر کمر خود یک چاقوی بلند(قمه) خارج و ضربه‌ای به سرم زد و با تهدید، مبلغ یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان وجه نقد و خودروی مرا به زور سرقت کرد و همراه با همدستش که با موتورسیکلت در پشت سر حرکت می‌کرد، متواری شد.

زورگیری به شیوه مسدود کردن حرکت خودرو‌ها

یکی دیگر از مالباختگان نیز پس از شناسایی متهم، به کارآگاهان گفت: در ساعت ۲۳:۰۰ دوازدهم آذر سال گذشته و در حوالی خیابان خواجه نظام، در حال برگشت به سمت منزل بودم که یک دستگاه موتورسیکلت جلوی حرکت اینجانب را مسدود کرد و ترک نشین آن، به زور سوار ماشین شد؛ این شخص(متهم) ابتدا اتهام مزاحمت برای خواهرش را مطرح کرد و در ادامه با تهدید چاقو مرا به سمت صندلی شاگرد راننده هل داد و خودش پشت فرمان نشست؛ در حالیکه این شخص کاملا مست بود، دیوانه وار شروع به رانندگی کرد و وارد اتوبان صیاد و بزرگراه رسالت شد و نهایتا در میدان رسالت – خیابان نیروی دریایی، با تهدید چاقو اقدام به زورگیری ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد، دو عدد گوشی تلفن همراه و یک رشته گردنبند طلا کرد و پس از برداشتن سوئیچ، از ماشین پیاده و به همراه همدستش و با موتورسیکلت از محل متواری شد.

زورگیری از عابران پیاده

یکی از مالباختگان که متهم در محدوده میدان محسنی اقدام به زورگیری از وی کرده بود، با بدست داشتن تصاویر صحنه زورگیری به پایگاه چهارم آگاهی مراجعه و در شکایت خود به کارآگاهان گفت: در ساعت ۲۱:۳۰ شانزدهم مرداد ماه در خیابان میرداماد – نبش میدان محسنی قصد مراجعه به منزل یکی از دوستان را داشتم که جوانی از موتورسیکلت پیاده و ابتدا از من نشانی آدرس یک محل را پرسید که ناگهان چاقویی را از لباسش خارج و به زور اقدام به سرقت وجوه نقد، گوش تلفن همراه، دستبند و گردنبند همراهم کرد و با موتور از محل متواری شد.

ارتکاب جرایم به عنف در شهرهای شمالی کشور

همزمان با شناسایی تعدادی از جرایم متهم در مناطق مختلف شهر تهران، پلیس‌های آگاهی تعدادی از شهرهای شمالی اعلام داشتند که بهروز. ح تحت تعقیب آن‌ها نیز قرار داشته و حتی در یک فقره، متهم قصد داشته تا پس از ورود به عنف به منزل یکی از شهروندان در شمال کشور اقدام به آزار و اذیت وی نماید که با اطلاع همسایگان و دخالت آن‌ها، متهم به ناچار و از طریق پنجره متواری شده است که با توجه به سوابق متعدد دستگیری متهم بویژه در در شهرهای شمالی کشور - به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مشارکت در سرقت مقرون به آزار و ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو - پس از چهره نگاری، بهروز. ح توسط شاکیه مورد شناسایی قرار گرفته است.

سرهنگ رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم، دو نفر از همدستانش نیز که در سرقت‌ها به عنوان راننده موتورسیکلت وی را همراهی کرده بودند نیز در مناطق شرق تهران شناسایی، دستگیر و در اعترافات خود به مشارکت در سرقت‌ها اعتراف کردند اما بنا بر اعترافات متهم اصلی پرونده، همدستان وی و نهایتا شناسایی متهم اصلی پرونده از سوی تمامی مالباختگان، این موضوع کاملا محرز گردیده است که بهروز. ح در تمامی سرقت‌ها شخصا اقدام به زورگیری، قدرت نمایی و سرقت کرده است.

سرهنگ رضا مؤذن با اشاره به تعداد زیاد و احتمال افزایش جرایم ارتکابی از سوی متهم، در پایان این خبر عنوان داشت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت‌های به عنف، شناسایی متهم از سوی ده‌ها مالباخته، تنوع شیوه و شگردهای سرقت‌ها انجام شده توسط متهم و احتمال ارتکاب جرایم و سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین دیگر شهرهای کشور بویژه شهر‌ها و استان‌های شمالی، دستور انتشار دستور متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان، مالباختگان و شکات که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز