خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی خبر داد؛

کاهش ۶.۶ درصدی تلفات حوادثرانندگی در شش ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۴۵

بیشترین آمار مصدومین حوادثرانندگی به ترتیب در به استان های تهران با ۱۹ هزار و ۷۶۹ نفر، خراسان رضوی با ۱۷ هزار و ۱۳۱ نفر و اصفهان با ۱۲ هزار و ۷۱۲ نفر ثبت شده است.

ایلنا: در نیمه نخست سال جاری نه هزار و ۹۱۱ نفر در حوادثرانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات حوادثرانندگی ۱۰ هزار و ۶۰۹ نفر بود، ۶.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی از کل تلفات حوادثرانندگی در شش ماهه نخست امسال هفت هزار و ۶۰۶ نفر مرد و دو هزار و ۳۰۵ نفر دیگر زن بودند.

همچنین در این مدت استان های فارس با ۸۵۸، خراسان رضوی با ۷۶۱ و تهران با ۷۰۸ مورد، بیشترین و استان های ایلام با ۸۲، کهگیلویه و بویر احمد با ۱۰۲ و یزد با ۱۲۶ مورد، کمترین آمار تلفات حوادثرانندگی را داشته اند.

بر اساس این گزارش در نیمه نخست سال جاری از کل تلفات حوادثرانندگی دو هزار و ۶۶۷ نفر در مسیرهای دورن شهری، شش هزار و ۳۹۹ نفر در جاده های برون شهری، ۸۰۴ نفر در مسیرهای روستایی و ۴۱ نفر در مسیرهای نامعلوم جان خود را از دست داده اند.

این گزارش می افزاید: در شش ماهه اول سال ۱۷۵ هزار و ۳۷۴ نفر در حوادثرانندگی مصدوم شدند که ۱۲۶ هزار و ۸۴۲ نفر از این تعداد مرد و ۴۸ هزار و ۵۳۲ نفر دیگر زن بودند این در حالی است که تعداد مصدومین حوادثرانندگی در مدت مشابه سال قبل ۱۷۲ هزار و ۱۸۳ نفر بود بنابراین در نیمه نخست امسال با افزایش ۹ / ۱ درصدی مصدومین حوادثرانندگی مواجه بودیم.

گفتنی است بیشترین آمار مصدومین حوادثرانندگی به ترتیب در به استان های تهران با ۱۹ هزار و ۷۶۹ نفر، خراسان رضوی با ۱۷ هزار و ۱۳۱ نفر و اصفهان با ۱۲ هزار و ۷۱۲ نفر ثبت شده است.

در این گزارش آمده است: در شهریور ماه سال جاری دو هزار و ۲۰۵(یکهزار و ۶۶۷ مرد و ۵۳۸ زن) در حوادثرانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۶ درصد افزایش یافته است. تعداد تلفات حوادثرانندگی در شهریور سال گذشته دو هزار و ۶۹ نفر بود. همچنین تعداد مصدومان حوادثرانندگی در شهریور امسال ۳۲ هزار و ۳۸۱ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز