خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

ناجا از منضبط‌ترین دستگاه‌ها در امور مالی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۱۲

ما از محل درآمدهای بنیاد تعاون نیز برای پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان بهره می‌بریم و از هر طریقی از جمله سهام مهرگان، قوامین، افزایش وام‌ها و غیره برای ارتقاء سطح معیشت کارکنان استفاده می‌کنیم.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نامه اخیر دیوان محاسبات به این نیرو، گفت: در این نامه آمده، ناجا از منضبط‌ترین و چابک‌ترین دستگاه‌ها در امور مالی است.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سیزدهمین نشست تخصصی عاملین ذی حساب و مدیران مالی یگان‌های ناجا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رهبری امام خمینی(ره)، اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی برای دنیا، درس عبرتی شد تا بدانند ایران در تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی عقب نشینی نمی‌کند و هر هزینه‌ای را برای تحقق این شعار می‌پردازد.

وی ادامه داد: تصور دشمنان این بود که با اعمال فشار‌ها در اوایل انقلاب و تشکیل گروه‌های ضد انقلاب در داخل می‌توانند نظام را ساقط کنند، چیزی که امروز در سوریه شاهد آن هستیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران توانست از این فشار‌ها گذر کند، گفت: پس از عبور از این ایام، دشمن جنگ را علیه ما آغاز کرد که این فضا همراه با تحریم‌های اقتصادی و بایکوت‌های سیاسی بود و با حمایت از گروه‌های ضد انقلاب در داخل، انفجار‌ها و ترورهای پی‌درپی سعی در از بین بردن انقلاب اسلامی داشت؛ در واقع ما همزمان در دو جبهه داخل و بیرون در حال جنگ بودیم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: هشت سال دفاع جانانه ما نتوانست عراق را به اهداف خود که همانا تحمیل اراده حکومت بعثو دشمنان بود، برساند و آنان در جنگ شکست خوردند.

وی با اشاره به سخنان صدام حسین پس از پاره کردن قرارداد الجزایر مبنی بر اینکه ما در ایران درنگی چند روزه داریم و در ‌‌نهایت خوزستان را به عراق ملحق می‌کنیم، گفت: این کشور دارای نقص ژئوپولیتیکی است و در واقع هدف از حمله به ایران به دست آوردن تنفس‌گاهی برای این کشور محسوب می‌شد.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه عراق با تسخیر آبادان و خرمشهر به دنبال دستاوردی حداقلی از جنگ هشت ساله با ایران بود، گفت: اما پس از شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر، پیروزی‌ها یکی پس از دیگری از آن ایران شد و دشمن از مواضع قبلی خویش عقب نشینی کرد در واقع عملیات آزاد سازی خرمشهر به پایان رسیدن اشغال سرزمین‌های ما بود و به موازات آن، ایران در داخل خاک کشور عراق پیشروی می‌کرد.

احمدی مقدم اظهار داشت: عراق دو هدف سرنگونی نظام و الحاق خوزستان به این کشور را در این جنگ دنبال می‌کرد که پس از نرسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود در جنگ شکست خورد.

وی افزود: پس از جنگ ما تنبیه متجاوز را هدف گرفتیم اما به دلیل کمک‌های شرق و غرب به عراق و استفاده آنان از انواع سلاح‌های شیمیایی، وام‌های کلان و در ‌‌نهایت بسیج همه امکانات علیه ایران، ما به هدف خود نرسیدیم و در ‌‌نهایت قرارداد ۵۹۸ را پذیرفته و دفاع هشت ساله به پایان رسید؛ البته در عملیات مرصاد و پس از ناکامی‌های دشمنان به عرصه جنگ، ایران در آخرین روزهای دفاع مقدس پیروز شد و با توفیق ایران به پایان رسید.

فرمانده ناجا افزود: البته در ادامه با همت مردم و رزمندگان، کشور ایران در موقعیت خوبی قرار گرفت تا جایی که پس از سال‌ها صدام متجاوز شناخته و اعدام شد؛ به واقع وعده الهی حق است البته این موضوع بستگی به این دارد که چقدر صبور باشیم.

احمدی مقدم با بیان اینکه سربلندی امروز کشور ما در تمام زمینه‌ها مرهون تلاش‌های رزمندگان است، گفت: ما در جنگ تحمیلی و با ترورهای داخلی حدوداً ۲۳۰ هزار شهید داشتیم، در حالیکه کشته‌های جنگ‌های عراق به چند میلیون نفر می‌رسد و این حقیقت بزرگی است که ایران خورشید درخشان منطقه است؛ البته هر توفیقی را باید به خدا نسبت دهیم چراکه غرور، آفت بزرگی است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه نهضت همچنان ادامه دارد و تا دیروز جهاد در میدان دفاع بود اما امروز در صحنه‌های دیگری خود را نشان می‌دهد، گفت: در حال حاضر رئیس دولت یازدهم به نیویورک سفر کرده و باید بدانیم نرمش تنها به صورت زبانی و لبخند زدن نیست چرا که در این صورت دشمنان را به نرمش وادار نمی‌کند بلکه قدرت درونی ما آن عنصر مهم است که باید روی آن، مانور دیپلماسی داده شود.

وی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه در کلام مقام معظم رهبری متجلی شده به معنای سازش قهرمانانه نیست، اذعان داشت: این نرمش مانند صلح حدیبیه است که عقب نشینی صورت نگرفت و همچنین با قراردادی که نوشته شد امنیت حجاج مد نظر قرار گرفت.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر در کشورهای غربی تنها در حد استفاده از چند کلمه است، گفت: اخلاق برای آنان استفاده ابزاری دارد و در واقع زیربنای رفتار آنان در نظر گرفتن منافع شخصی و روبنای آن توجه به اخلاق است.

وی در ادامه و با اشاره به نشست تخصصی مدیران مالی و ذیحسابی یگان‌های ناجا، گفت: عنصر مالی مخصوصاً وقتی فرماندهان با تنگناهای مالی مواجه هستند، مورد مهمی است و باید به آن توجه شود.

احمدی مقدم ادامه داد: همواره محدودیت منابع در مقایسه با نیاز‌ها، مشکل آفرین است البته مدیریت در اینجا معنا پیدا می‌کند چرا که اگر اعتبارات و منابع کافی در دسترس بود، مدیریت نیز بی‌معنا می‌شد؛ این مهم است که با رعایت قوانین منابع محدود را به تمامی امور برسانیم.

وی بر اولویت بندی در استفاده از منابع و اعتبارات تاکید کرد و گفت: اگر اولویت را در نظر نگیریم نه تنها فعالیت‌های جدید انجام نمی‌شود بلکه امور پیشین نیز نیمه کاره باقی می‌ماند پس باید اولویت بندی براساس منابع و اعتبارات صورت پذیرد.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه مدیران مالی و ذی حسابان، چشم ناجا در صحیح هزینه کردن هستند، گفت: نیروی انتظامی نه در سرقت و کلاهبرداری بلکه در صحیح هزینه کردن، مورد سئوال قرار می‌گیرد و همواره هزینه‌های این سازمان با قانون مطابقت دارد.

پرداخت مطالبات و حقوق کارکنان، اولویت اول ناجا

وی، اولویت اول ناجا را پرداخت مطالبات و حقوق کارکنان عنوان و خاطرنشان کرد: ما از محل درآمدهای بنیاد تعاون نیز برای پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان بهره می‌بریم و از هر طریقی از جمله سهام مهرگان، قوامین، افزایش وام‌ها و غیره برای ارتقاء سطح معیشت کارکنان استفاده می‌کنیم؛ سال گذشته ۱۲ هزار وام مسکن داشتیم اما امسال این رقم به ۲۴ هزار رسیده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه خوشبختانه پرداخت‌ها به کارکنان متمرکز شده، گفت: سعی می‌کنیم تمام موارد پرداختی، متمرکز و به صورت فیش به کارکنان ارائه شود.

وی در این خصوص ادامه داد: خرید‌ها نیز باید به صورت متمرکز باشد چراکه در غیر این صورت هزاران فساد و تعهد بی‌جا به افراد تحمیل می‌کند؛ پرداخت الکترونیکی، استفاده از سیستم برای خرید‌ها و متمرکز کردن آن‌ها باعثجلوگیری از بروز مفسده در کار‌ها می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: باید روش‌های جدید حسابداری مورد استفاده قرار گیرد و با تبدیل انبارهای اسناد به فایل‌های رایانه‌ای، کاغذ را از فرایند اداری حذف کرد.

وی اذعان داشت: نیروی انتظامی در کشور و در بحثIT حرف اول را می‌زند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه ذی حساب می‌تواند لباس قانون بر تن امور کند، گفت: وظیفه دیگر شما، تسهیل‌گری در روند مالی است که در نتیجه نیروی انسانی، فساد و مبادله پول نقد کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: با افتتاح حساب‌های غیرقانونی، حمل پول‌های نقد از سوی افسران عامل، بی‌انضباطی مالی، اسناد صوری که می‌تواند از مصادیق اختلاس باشد، برخورد می‌کنیم.

احمدی مقدم گفت: با تاسیس بانک قوامین، حقوق پرسنل به آن واگذار شد، در حال مذاکره با ستاد کل هستیم تا عاملیت را به این بانک بسپاریم و در مقابل مزایایی برای کارکنان خود در اختیار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه نیاز به نوسازی، مدرن سازی و دانش بنیان کردن سامانه مالی در ناجا داریم، گفت: پیشرفت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته اما باید ارتقاء پیدا کند و افراد مالی ما به روز و با علم باشند، اگر آموزش‌هایی در این زمینه لازم است باید تعریف کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه وسعت هزینه در نیروی انتظامی زیاد و ریز است، گفت: البته براساس نامه اخیر دیوان محاسبات به نیروی انتظامی، این نیرو از منضبط‌ترین و چابک‌ترین دستگاه‌ها در امور مالی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز